ПОЛИКОНТ - 3.273
дата: 16-05-2005

[отпечатай]

I. Модул “Кадри“

1. Възможност за оцветяване в справки

Добавена е нова възможност за оцветяване в желан цвят на наименованията на звената при изготвяне на някои справки по длъжностните разписания и поименното щатно разписание. За тази цел е необходимо да се зададат желаните цветове за съответните видове звена. Това може да се направи в „Основни данни“ / „Видове звена“. В колоната „Цвят“ се въвежда число за желания цвят или се избира от палитрата на цветовете. В колоната „Отместване“ може да се зададе желаното отместването при отпечатване на името на звеното в справките.

2. Справка „Разписание на длъжностите и основните работни заплати за тях“

Справката се изготвя на база щатното разписание в „Справки“ / „Длъжностно разписание“ / „Печатна форма – 2“. Съдържа информация за длъжностите – дл.код, категория и шифър по НПК, броя на работните места, изискваното образование и диапазона на основните месечни работни заплати. Справката може да се изготви общо за предприятието и за избрано структурно звено и неговите подзвена, към желана дата. Длъжностните лица, които съгласуват справката се попълват в „Настройки“ / „Подписи докум.“.

В справката може да се отпечатат имената на звената цветно, като правилата за цвета и отместването при отпечатване за всяко звено зависят от неговия вид.

Забележка: Справката е изготвена по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима“ АД – гр.Севлиево.

3. Справка „Рекапитулация на длъжностите по длъжностно разписание“

Справката се изготвя на база щатното разписание в „Справки“ / „Длъжностно разписание“ / „Печатна форма – НПК“. Представлява рекапитулация по клас, подклас, група и единична група професия, като се използват данните за код по НКП за всяка длъжност.Справката може да се изготви общо за предприятието и за избрано структурно звено и неговите подзвена, към желана дата.

Забележка: Справката е изготвена по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима“ АД – гр.Севлиево.

4. Справка „Поименно разписание на длъжностите и основните заплати“

Справката се изготвя на база поименното щатно разписание в „Справки“ / „Поим.щатно разписание“ / „Печат – форма с ОМРЗ“. Тя съдържа информация за длъжностите в звеното, назначените служители на тези длъжности, тяхното образование, основна месечна работна заплата и размера на допълнителното им трудово възнаграждение за условия на труд – точки и сума. Справката може да се изготви общо за предприятието и за избрано структурно звено и неговите подзвена, към желана дата. Длъжностните лица, които съгласуват справката се попълват в „Настройки“ / „Подписи докум.“.

В справката може да се отпечатат имената на звената цветно, като правилата за цвета за всяко звено зависят от данните.

Забележка: Справката е изготвена по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима“ АД – гр.Севлиево.

IІ. Модул “Работна заплата“

1. Интерфейс към „Ажур - L“

Добавена е възможност за изготвяне на трансферен файл с данни за осчетоводяване в програма "Ажур-L". Използват се резултатите от конфигурирана от потребителя рекапитулация и зададени настройки за интерфейс. Изчислението на сумите в рекапитулацията се извършва по разходен център. За да се подготви и осъществи интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:

1. В "Основни данни" / "Разходни центрове" в колоната "Сметка" се попълва за всеки център разходната сметка, с която е свързан той. В колонката аналитичност се попълват данни за фиксираната аналитичност към сметката.

Например: За център "Основно производство-ЦЕХ 10" в код на сметка се въвежда "6111", а за "Инструментален отдел" - "6126".

За център "Вътрешно заводски транспорт" - в сметка се въвежда "6121", а в аналитичност - "1#30$ВЗТ", за "Шкода ВТ 10-42 АСС" - в сметка се въвежда "6121", а в аналитичност "1#12$Шкода ВТ 10-42 АСС".

2. В "Справки" / "Генератор рекапитулации" се подготвя рекапутулация, която ще се осчетоводява.

3. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената за интерфейса рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Настройка". Във формата "Конфигуриране интерфейс" за всяко перо, участвуващо в рекапитулацията се попълва информацията, необходима за осчетоводяване: сметка дебит и кредит, аналитичност дебит и кредит. Възможно е настройката да се извърши по два начина - общо за всички разходни центрове или индивидуално за всеки център. При първия начин полетата за разходен център трябва да останат празни. Могат да се използват и макроси: за сметките - #СМ#, а за аналитичността - #АН#.

Ако се използва макрос #СМ# в "сметка дебит" или "сметка кредит", програмата извлича кодът на сметката от данните за разходните центрове.

Пример: В "сметка кредит" се въвежда #СМ#. Във файла за сметка кредит за "Инструментален отдел" ще се запише "6126".

Ако се използва макрос #АН# в "аналит.дебит" или в "аналит.кредит" , програмата извлича данните за аналитичността на сметката от данните за разходните центрове.

Пример 1: В "аналит.дебит" се въвежда #АН# . За център "Вътрешно заводски транспорт" във файла ще се запише "1#30$ВЗТ".

Пример 2: "аналит.дебит" се въвежда #АН#4$ФРЗ. За център "Вътрешно заводски транспорт" във файла ще се запише "1#30$ВЗТ#4$ФРЗ".

Примери за конфигурация (общо за всички центрове->разх.център не се попълва ):

Перо

См.деб.

Ан.деб.

См.кр.

Ан.кр.

900

604

 

4211

3$НАЧ.ЗАПЛАТИ ЗА ТЕКУЩА ГОД.

900

#СМ#

#АН# 4$ФРЗ

604

 

401

605

 

461

1б$СО

401

#СМ#

#АН#5$ДОО

605

 

4. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената от вас рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Интерфейс АЖУР-L". Във формата "Интерфейс АЖУР-L" се изобразяват данните, които ще се прехвърлят. Ако е извършена конфигурация за всяко перо, в тази форма не трябва да има редове с '???' в полетата за сметки и аналитичност. Записът във файл се извършва от допълнителното меню с "Експорт". Името по подразбиране е "vhajur.txt". Експортът може да се извъшва многократно.

Внимание! Не забравяйте да изчислите заплатите и да подпишете ведомостите преди осъществяване на интерфейса!

Забележка: Интерфейсът е изготвен по поръчка на „Елмот“ АД – гр.Велико Търново.

2. Нови общи параметри

Създаден е нов общ параметър 39 “Доплащане за двусменен режим на работа“, в стойността на който се въвежда размера на доплащането в лева, за един отработен ден на двусменен режим на работа.

Създаден е нов общ параметър 40 “Доплащане за трисменен режим на работа“, в стойността на който се въвежда размера на доплащането в лева, за един отработен ден на трисменен режим на работа.

3. Нови служебни пера

Създадено е ново незадължително служебно перо 180 „Доплащане за двусменен режим“. Използва се за работници и служителите, които са назначени на двусменен режим на работа и това е отразено в документите им за назначаване или преназначаване / от вид 11 и 12 /. Сумата се изчислява на база отработените дни и използва общ параметър 39. Начислената сума е от средствата за работни заплати и участва в изчислението на пера 900 “ФРЗ“ и 700 “БТВ за отпуск“. Перото се изчислява с корекции.

Създадено е ново незадължително служебно перо 181 „Доплащане за трисменен режим“. Използва се за работници и служителите, които са назначени на трисменен режим на работа и това е отразено в документите им за назначаване или преназначаване / от вид 11 и 12 /. Сумата се изчислява на база отработените дни и използва общ параметър 40. Начислената сума е от средствата за работни заплати и участва в изчислението на пера 900 “ФРЗ“ и 700 “БТВ за отпуск“. Перото се изчислява с корекции.

Отстранени грешки и извършени подобрения
  • Отстранена грешка при изготвяне на статистическа справка „Списъчен брой по разходни центрове“, като в броя на дните в неплатен отпуск са добавени и дните в неплатен отпуск за отглеждане на дете до 8 години.