ПОЛИКОНТ - 3.425
дата: 18-07-2011

[отпечатай]

І. Модул Складове

1. Автоматично изписване на складови наличности

В модул „Складове“ на ПОЛИКОНТ е добавена възможност за автоматично изписване на складови наличности.

Работи се в „Справки“ / „За избрани звена“.

Последователността на работа е следната:

  • Звеното или звената, за които ще се прави изписване се отбелязват с флаг за участие 'Д', а останалите звена – с 'Н'.

  • От допълнителното меню се избира „Изписв.наличности“ или „Изписв.наличн.за група“.

  • Задава се датата, към която ще се изчислят складовите наличности.

  • Посочва се групата номенклатура, за която ще се прави изписване (само ако е избрано „Изписв.наличн.за група“).

  • Посочва се видът на първичния документ, с който ще се извърши изписването.

  • За всяко звено програмата изчислява наличността на номенклатурите и създава документ от зададения вид. Датата на документа съвпада със зададената от потребителя дата. Номерът на документа се генерира автоматично. Към документа се добавят всички налични номенклатури със съответните количества. Стойността на изписване се определя след оценяване на складовия каталог.

Създадените документи могат да се контират автоматично в модул „Счетоводство“ по познатия вече начин – чрез използване на типови операции.

Забележка: Функцията е създадена по поръчка на „Кремиковци“ АД (в несъст).

2. Генериране на фактура или проформа от складов документ

Работи се в „Документи“ / „Разход“ или „Документи“ / „За оператор“ / „Дневник 1“ или „Дневник 2“ / „Разходен документ“. В допълнителното меню на формата са добавени две функции: „Фактура“ и „Проформа“. При избирането на едната от тях програмата създава съответния документ, преписва в него складовите статии и данните за контрагента и стартира формата за фактури или проформи, откъдето операторът може да уточни цени, начин на плащане и т.н. Ако складовият документ вече е свързан към фактура или проформа програмата само ще я покаже.

Забележка: Функцията е създадена по поръчка на Образователен център „Британика“ ООД.

ІI. Модул Фактури

1. Връзка с касови апарати, поддържащи протокол EQL

Създадена е възможност за издаване на касови бележки върху апарати, поддържащи протокол EQL. Връзката с касовия апарат се осъществява чрез програма vsu.exe (ОРГТЕХНИКА АД – гр.Силистра).

Отпечатването на касовия бон се извършва по инициатива на оператора от допълнителното меню към форма „Фактура“. При успешно отпечатване програмата блокира повторното издаване на касови бележки за този документ.

Касовият бон съдържа само общата стойност на фактурата с ДДС.

Програмата vsu.exe трябва да бъде настроена да приема файлове с кодиране Windows–1251 и с местоположение - работната папка на pkmod.exe (поле „Start In“ на иконата за бързо стартиране на ПОЛИКОНТ).

ПОЛИКОНТ очаква данъчните групи в касовия апарат да бъдат настроени със следните проценти ДДС: 1 – 0 %; 2 - 20 %; 3 - 20 %; 4 - 9 %. Департаментите трябва да съответстват на данъчните групи.

Забележка: Функцията е създадена по поръчка на Образователен център „Британика“ ООД.

IІI. Модули Фактури“, „Складове“ и „Фактическа себестойност“

1. Идентификация на номенклатурите с баркод

В описанието на номенклатурите е добавено ново поле „Баркод“. То може да приеме до 15 текстови знака, което покрива кодове от вид EAN-13, EAN-8, UPS (12 разряда), ISBN (13 разряда) и ISSN (8 разряда). Съдържанието му трябва да бъде уникално за всяка номенклатура или „празно“.

Полето е добавено и в съществуващите форми „Фактури“, „Сторно“, „Проформи“ (модул „Фактури“) и „Салдо“, „Брак“, „Приход“, „Разход“, „Трансфер“, „Производство“ (модули „Складове“ и „Фактическа себестойност“).

Операторът може да използва баркод четец, ако се намира в една от посочените по-горе форми. Той трябва да се премести в поле „Баркод“ и след това да прочете с четеца маркирания код. При положение, че в базата от данни този код е въведен, програмата автоматично ще избере и изобрази съответната номенклатура.

Забележка: Функцията е създадена по поръчка на Образователен център „Британика“ ООД.

ІV. Модул Поръчки

1. Промяна в начина на изчисляването на справките за необходимите ресурси

Направена е значителна промяна при изработването на справки „Детайли и материали“ (за поръчка или позиция в поръчка), „Материали“ и „Материали по списък“.

Досега справките се изработваха само на база съдържание на поръчката и нормативна информация. От тази актуализация справките ще се съобразяват и с текущия начин на осигуряване.

В случаите, когато даден ресурс се произвежда и се осигурява от друга поръчка той няма да се включва в справката. Това се прави за да се избегне дублиране на количества при евентуално използване на справките като база за създаване на складови документи.

V. Модул „Дълготрайни активи“

В модул „Дълготрайни активи“ на ПОЛИКОНТ е добавена възможност за автоматично отписване на всички дълготрайни активи в избрано звено или група звена.

1. Въвеждане на допълнителна информация

В "Основни данни" / "Доп.инф. за отч. по звена" се въвежда допълнителна информация, която ще се използва при отписването на активите. Необходимо е да се въведат датата на отписване, причините за отписване, видът, номерът и дата на документа въз основа, на които ще се прави отписването.

2. Отписване на дълготрайни активи за звено

В "Текущи данни" / "Отписване ДА по звена" се изобразява структурата на организацията към избраната дата. Тя трябва да съвпада с датата на отчисляване от т.1. В йерархичната структура се избира желаното звено. От допълнителното меню "Избор на звено" се изготвя справка, в която са включени желаното звено и всички негови подзвена. За всяко от звената е добавен флаг за участие, определящ звената, от които трябва да се отпишат дълготрайните активи. Флагът има стойност по подразбиране "Н". За всяко от звената, от които искате да отпишете активите, трябва да въведете "Д" във флага. Ако желаете да отпишете активите от всички звена, вместо ръчно да променяте стойността на флага, може да се използвате от допълнителното меню функцията "Фл.участ. Д".

За всяко от звената, независимо от стойността на флага за участие, може да се изготви справка за ДА, за които има въведена промяна в хронологията им, с дата по-голяма от датата на отчисляване. За тях трябва предварително да се промени хронологията им, като се изтрият тези записи. Не е възможно да се отпише актив, за който има въведена последваща промяна. Справката може да се изготви от допълнителното меню "ДА с посл. Хрон." и съдържа информация за инвентарните номера и наименованията на активите.

От допълнителното меню "Отчисляване" се отчисляват всички дълготрайни активи, които са в звената с флаг за участие "Д" и които към избраната дата не са отчислени. След избора на тази функция се изобразява форма, от която се избира допълнителната информация, която ще се използва при отписването на активите (причина, документ за отчисляване и т.н.). Всички активи се отчисляват счетоводно и данъчно.

Важно!!! Тази възможност трябва да се използва много внимателно, тъй като няма възможност за бърза отмяна на извършеното отписване.

3. Справка за отписани активи на избрана дата по инвентарни номера

В "Справки" / "ДА отписани на дата" / "По инвентарни N" се изготвя справка, която съдържа информация за всички ДА, отписани на избраната дата. За всеки от отписаните активите се съдържа информация за инвентарния номер, наименованието на актива, номера и наименованието на групата, вида и наименованието на дейността, номера и името на звеното, номера и името на МОЛ, отчетната стойност, начислените амортизации, балансовата стойност и причината за отписване.

4. Справка за отписани активи на избрана дата по групи и причини за отписване

В "Справки" / "ДА отписани на дата" / "По групи" се изготвя справка, която съдържа обобщена информация по групи и причини за отчисляване. Съдържа информация за номера и наименованието на групата, отчетната стойност, начислените амортизации, балансовата стойност и причината за отписване.

Забележка: Новите възможности в модула са направени по поръчка на „Кремиковци“ АД (в несъст).

VІ. Модул „Платежни документи“

1. Промени при работа с шаблони за контрагенти

Във формата за създаване на банкови и касови шаблони за контрагенти е добавено ново поле „По перс.?“. Полето може да има две стойности 'Н' (по подразбиране) и 'Д'.

При стойност 'Н' програмата работи по познатия вече начин.

Ако желаете от шаблона да създадете индивидуални платежни документи по служители, е необходимо да въведете в полето 'Д'. Например, тази функция ще ви помогне да създадете от един шаблон („ДОО самоосиг.се лица“) платежни документи за всяко от самоосигуряващите се лица.

Променена е и формата за генериране на банкови касови документи за контрагенти. В нея са добавени полета за номер и име на персонал.

I. Отстранени грешки и извършени подобрения
  • В складовите оборотни ведомости и справката за наличности за избрани звена са добавени колони за номер и име на група номенклатура.

  • Добавено е ново основание за прекратяване на служебно правоотношение, което е възникнало след като лицето вече е било придобило право на пенсия.

  • Направена е промяна при изготвянето на файловете с платежни нареждания от и към бюджета за попълване на информацията за задълженото лице.

  • При работата с касови документи вече имате възможност да въвеждате едновременно данни за персонал и контрагент. Ако и двете полета са попълнени, програмата попълва автоматично името на получателя с името на служителя.

  • Във връзка с промяна в ЗДС, е променено основанието на причина за отсъствие 102 от чл.56, ал.3 ЗДС на чл.50, ал.2 ЗДС.

  • Променени са служебните шаблони за платежни документи с 26, 27 и 403 (за самоосигуряващите се лица). При копирането на служебните шаблони вече се прехвърля и информацията за флага „По перс.?“.

  • В документите за индивидуалните графици за отпуски вече може да се въвежда вид отсъствие 12 „чл.319 КТ“, „Пл.отпуск-за работещи с намалена работоспособност“.