ПОЛИКОНТ - 3.443
дата: 10-04-2012

[отпечатай]

I. Модули „Складове“, „Фактическа себестойност“

1. Съгласуване на складови документи

Създадена е възможност за съгласуване на складови документи.

Първият начин се използва, когато едни и същи длъжностни лица съгласуват всички видове складови документи за всички звена. В този случай е необходимо в „Настройки“ / „Подписи към документи“ да се позиционирате върху отчет 16001 „Скл-докум.“ и в долната подформа да въведете едно или няколко длъжностни лица.

Вторият начин се използва, когато списъкът от длъжностните лица е различен в различните складове или зависи от вида на складовите документи. В този случай подписите се задават индивидуално за всеки складов документ. Съгласуването се извършва от допълнителното меню на съответния складов документ. Във формата въведете номерата на длъжностните лица или използвайте формата за избор, за да ги посочите. Ако за даден документ не сте въвели индивидуални подписи, програмата ще отпечата длъжностните лица (ако има такива), които сте определили по първия начин.

При двата начина на работа, поредният номер задава последователността на подписите под документа. Припомняме, че длъжностните лица се въвеждат в „Настройки“ / „Длъжностни лица“.

2. Данни за МОЛ

Припомняме, че данните за материално-отговорните лица на фирмата се въвеждат в „Основни данни“ / МОЛ.

Във формата за въвеждане на информацията за структурата на организацията са добавени две нови полета: номер и име на МОЛ. Полетата се попълват само за складовете и производствените звена.

Във всички складови документи е добавено поле „МОЛ“. Полето не е задължително за попълване. Ако за звеното за даден складов документ сте определили МОЛ по начина описан по-горе, програмата автоматично ще изтегли информацията за него. При отпечатването на складов документ за „Предал“ или „Приел“ се изписва името на МОЛ-а, ако е попълнен или името на оператора, създал документа.

3. Акт за бракуване на материални запаси

Променени са формите (блокова и таблична) за въвеждане на документи за брак. В тях са добавени следните полета:

  • номер и име на виновно лице;

  • номер и име на получател (лице, което ще съхранява бракуваните материални запаси);

  • номер и дата за назначаване на комисия;

  • предложение за използване на бракуваните материални запаси.

Виновното лице и получателят трябва предварително да са въведени в списъка с персонала. Те се посочват в складовия документ чрез въвеждане на персонален номер или чрез използване на форма за избор. В случай, че няма виновно лице за брака съответните полета не се попълват.

Предложението за използване е текстово поле с неограничена дължина.

Комисията, която извършва бракуването се въвежда в списъка с лицата за съгласуване.

За да отпечатате акт за брак изберете от допълнителното меню „Печат-2“. Печатният образ съдържа колони със стойност и поради това е необходимо да извършите оценка на складовия каталог.

II. Модул „НОИ-Обезщетения“

В съдържанието на документите за отсъствие е добавено ново поле „Начало-опис“. Полето се попълва само за болничните листа, които имат период на застъпване (виж случай II).

По-долу сме разгледали някои специфични случаи от практиката при работата с болнични листа и предаването им в НОИ.

I случай:

Служител има издадени два болнични листа. Първият е за периода 01.03.2012 - 10.04.2012, а вторият е за периода 05.04.2012 – 30.06.2012. Първият болничен лист е предаден с описа за месец 03.2012. Вторият болничен лист се предава с описа за месец 04.2012.

БЛ

От дата

До дата

В сила от

В сила до

Начало опис

1

01.03.2012

10.04.2012

01.03.2012

10.04.2012

 

2

11.04.2012

30.06.2012

11.04.2012

30.06.2012

05.04.2012

II случай:

Служител има издадени два болнични листа. Първият е за периода 01.03.2012 - 10.03.2012, а вторият е за периода 05.03.2012 – 30.06.2012. И двата болнични листа се предават с описа за месец 03.2012.

БЛ

От дата

До дата

В сила от

В сила до

Начало опис

1

01.03.2012

10.03.2012

01.03.2012

04.03.2012

 

2

05.03.2012

30.06.2012

05.03.2012

30.06.2012

 

III случай:

Служител e освободен на 10.02.2012 и има издаден болничен лист за периода 01.03.2012 – 10.03.2012.

Документът за социално осигуряване трябва да има крайна дата 09.02.2012.

В този случай в съдържанието на документа на болничният лист в полето „Правоотношение?“ се въвежда „Н“. Лицето не се добавя в текущия персонал и за него не се подават данни за декларация 1.

III. Модул „Работна заплата“

1. Хоризонтална справка в генератора на рекапитулации с 30 стойности

В генератора на рекапитулации е създадена възможност за изготвяне на таблична хоризонтална справка с 30 числови колони. Справката се изготвя по персонал и съдържа включените в съответната справка пера с техните параметри и/или стойности.

Забележка: Справката е създадена по поръчка на МБАЛ „Токуда“.

IV. Модул „Кадри“

1. Дълго наименование на звено

Във формата за описание на структурата на фирмата е добавено поле за дълго наименование на звено с размер до 150 знака. Попълването на полето не е задължително. Данните от полето се използват при отпечатване името на работното място в трудово-правните документи (видове 11,12 и 15), в заповедите и молбите за отпуск, както и в справките за трудовата кариера. Програмата проверява дали е попълнено дългото наименование и използва информацията от него, а в противен случай работи с описанието или краткото име на звеното.

Промяната на дългото наименование на звеното е възможна само ако звеното не се използва.

Забележка: Промяната е направена по поръчка на МБАЛ „Токуда“.

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Създадена е нова схема 54 „Учители-до 40 часа на месец“. Схемата може да се използва заедно с вид осигурен 11.

  • Подобрен е алгоритъмът за изчисление на стаж и прослужено време на база информацията от предходните трудово-правни документи или документи за стаж.

  • След добавяне на длъжност чрез избор от НКПД-2011 („Основни данни“ / „Длъжности“ / F5 / “Доб.нова длъжност“ ) вече може да редактирате всички данни за длъжността освен нейния номер.