ПОЛИКОНТ - 4.554
дата: 04-08-2017

[отпечатай]

I. Модул "Поръчки"

1. Частично приключване на маршрутни карти

Преди текущата актуализация при приключване на маршрутна карта програмата автоматично създава документ 62 “Отчет за произведена продукция“. Документът се създава при условие, че общ параметър 101 "Генериране на документ за производство" е различен от 0. Датата на документа е равна на фактическия край на картата, а количеството в него съвпада с произведеното количество от картата (годното количество от последната операция).

В модул „Поръчки“ на ПОЛИКОНТ е добавена възможност за частично приключване на маршрутна карта. Функцията е достъпна от допълнителното меню с "Частично приключване" на формата с вътрешните поръчки (втората подформа) и от списъка с операциите за избраната карта.

Във формата се въвежда дата на частично приключване и готово годно количество. Имайте предвид, че можете да добавяте, променяте или изтривате данни за частично приключване само при условие, че маршрутната карта е в състояние "Разрешена". За дадена дата може да въведете само един запис във формата.

При добавяне на запис за частично приключване програмата проверява дали отчетеното годно количество по всички операции от маршрутната карта към датата на приключване е по-голямо или равно на количеството, което операторът желае да приключи. Ако за маршрутната карта вече има частично приключване годното количество по всички операции трябва да е по-голямо или равно на сумата на частично приключените количества и това, което се приключва в момента. Например: Маршрутната карта е за 100 бр., има приключено количество за 20 бр., в момента се приключва количество 30 бр. Програмата ще изисква по всички операции към картата да има отчетено годно количество, по-голямо или равно на 50 бр.

Ако проверките са успешни ПОЛИКОНТ създава документ за произведена продукция с датата, която потребителят е задал. Условие за създаване на документа ще е складовият каталог, в който попада датата да не е приключен.

При изтриване на запис за частично приключване програмата изтрива съответния документ за произведена продукция. При модификация на запис програмата изтрива стария документ и създава нов.

При окончателното приключване на маршрутната карта програмата създава документ за произведена продукция, в който количеството представлява разлика между годното количество от последната операция и количествата, които вече са приключени частично. Програмата изисква датата на приключване на маршрутната карта да е по-голяма или равна на датите за частично приключване. 

За да проверите какво количество може да приключите частично използвайте новата справка "Справка годно колич." Тя стартира от менютата, посочени по-горе и съдържа информация към зададена дата за годното количество, частично приключеното количество и разликата между тях.

Частичното приключване може да се извършва за дати след 01.07.2017 г.

Промяната е направена по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр.Габрово.

2. Печат на маршрутна карта, проектирана за хартия А5

Създаден е нов печатен образ на маршрутна карта, който е проектиран за хартия с размер А5 с ориентация пейзаж. Отпечатването се старира от формата с вътрешните поръчки ("Поръчки" / "Вътрешни поръчки") и формата с маршрутните карти ("Поръчки" / "Маршрутни карти").

Промяната е направена по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр.Габрово.

3. Срокове в поръчки

Във формите за работа с външните поръчки и в поръчките за доставка е добавено ново поле „Срок за изпр.“. Полето се използва за въвеждане на желания от клиента или от фирмата срок за изпращане съответно на поръчката и нейните позиции. То е незадължително за попълване. При създаване на нова позиция ако потребителят не попълни желан срок в позицията, програмата преписва автоматично желания срок от поръчката. Полето може да се променя само при условие, че поръчката/позицията се намира в статус „Записана“.

Колоната със „Срок за изпр.“  е добавена в следните справки:

  • Приключили позиции външни поръчки
  • Външни поръчки с изтичащ срок
  • Договорени позиции външни поръчки
  • Неизпълнени позиции от външни поръчки
  • Доставки с изтичащ срок
  • Договорени позиции от поръчки за доставка
  • Неизпълнени позиции от поръчки за доставка

Полето „Срок“ до текущата актуализация можеше да се променя само ако поръчката е разрешена. Полето вече ще може да се променя и ако поръчката е разрешена, но само при условие, че новият срок е дата, по-голяма или равна на текущата дата.

4. Статистика за позиции на поръчки с изтичащи срокове

Създадени са две нови справки, които показват броя  и стойността на позициите от поръчки с изтичащи срокове по седмици и контрагенти. Те се изработват за зададен от оператора интервал от време и за избрано звено от структурата на фирмата.  Справките могат да бъдат изчислени и за конкретна група от номенклатури. Информацията е представена в графичен и табличен вид. Филтърът в табличната подформа е активен и се прилага и върху графиката.

Справката за броя показва броя на закъснелите, подранилите и изпълнените навреме позиции, а справката за стойносттите показва стойността за фактуриране при закъснелите позиции и фактурираната стойност за подранилите и изпълнените навреме позиции. Ако разликата за фактуриране при закъснелите позиции е по-малка от 0 се приема и показва, че стойността за фактуриране е 0.

Промяната е направена по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр.Габрово.

II. Модул "Фактическа себестойност"

1. Промяна в алгоритмите за изчисление на фактическата себестойност

Променени са алгоритмите за изчисление на фактическата себестойност. За всеки от складовите документи за частично приключване се изчисляват и съхраняват разходите по периоди, операции и статии на калкулация. Към всеки документ се отделят разходи само за периодите до периода на приключване, включително. Изчислението на сумите се извършва като се използва информацията за произведеното годно количество и частично приключеното количество. За разходите, които се разпределят на ниво маршрутна карта, а не по операции, програмата ще отделя стойностите пропорционално на произведеното годно количество в последната операция за картата.

При приключването на маршрутната карта в генерирания документ за произведена продукция остава разликата между общите разходи по периоди и статии на калкулация и отделените в генерираните документи за частично приключване. Количеството е равно на разликата между годното количество в последната операция и количествата в документите за частично приключване.

2. Промяна в справки за фактическата себестойност

Променени са справките за анализ на разходите по маршрутни карти – табличен и печатен вид. Както и досега те съдържат информацията за разходите за цялата маршрутна карта. В тях е добавен раздел, в който се съдържа информация за отделените разходи по статии на калкулация и периоди по документите за частично произведена продукция. За всеки период с частично приключване има данни за приключеното количество, фактическата стойност по статии на калкулация, период и флаг за разпределяне (Д/Н).

Променени са всички справки за производство и незавършено производство. В справките за производство програмата включва количествата и стойностите от частично приключените количества от маршрутните карти, а в справките за незавършеното производство те се изключват.

III. Модул "Работна заплата"

1. Печат на график на работното време

Добавена е възможност за отпечатване на работното време от меню "Справки" / "Отсъствия" / "Присъствена форма". След избор на звено се продължава от допълнителното меню - за планувания график - "График-работно вр.РЦ план" и за действителното работно време - "График-работно вр.РЦ отраб.".

Графикът се изготвя за текущия месец, за избран разходен център и за избрано звено (без неговите подзвена). Съдържа информация за лицата, назначени в избраното звено и разходен център, по дни работното време, общо отработените часове (включително превърнатите нощни часове), нормата на часовете за месеца и разликата между отработените часове и нормата. 

Графикът може да се изготви и от меню "Текущи данни" / "Персонал за оператор по звена".

Графикът е направен по поръчка на МБАЛ "Света Анна" - гр. София.

IV. Модул "Конкурси"

1. Печат на заповеди

Добавена е възможност за отпечатване на заповед за конкурс и на заповед за назначаване на комисия за конкурс.

V. Модул "Банки"

1. Интерфейсен файл към Сити банк

Добавена е възможност за изготвяне на интерфейсен файл към Сити банк с данни за заплатите на служителите. Файлът се изготвя от меню "Платежни документи" / "Интерфейс банки" / "Интерфейс Сити банк".

За изготвянето на файла се използва предварително конфигуриран шаблон за плащане към персонал в меню  "Платежни документи" / "Шаблони банки" / "Персонал". Плащането се извършва не от името на работодателя, а от името на платец и от неговата банкова сметка. За тази цел е необходимо е да се въведе следната информация:

  • данни за платеца - въвеждат се в данните за контрагента, т.е. в меню "Пл. документи" / "Основни данни" / "Контраг.банк.см." се въвежда името и адреса на платеца с латински букви; в данъчния номер се попълва идентификационния му код; въвежда се и банковата сметка, от която ще се извършва плащането; въвежда се и банковия код на клона на банката с до 7 символа (букви и цифри); въвежда се и номер на платеца в меню "Основни данни" / "Общи параметри", в стойността на параметър 11 "Платец".
  • данни за държавата на платеца - въвежда се паричната единица и кодът по ГЕОНОМ с две букви (на латиница).
  • код на офис - в меню "Основни данни" / "Общи параметри", в текста на параметър 12 "Код на офис" се въвежда с букви и цифри.
  • идентификация на член от системата - в меню "Основни данни" / "Общи параметри", в текста на параметър 14 се въвежда кода с цифри.

Преди изготвянето на интерфейсния файл се въвежда номер на съобщение и начален номер на транзакция. Номерът на транзакцията се увеличава с 1 за всеки следващ служител във файла.

От допълнителното меню се изготвя xml файл, като името му по подразбиране е "CITI-DDMMYY.xml", където DDMMYY е текущата дата. При необходимост името може да се променя.

Файлът е разработен по поръчка на Посолство на Великобритания.

VI. Модул "Счетоводство"

1. Аналитична оборотна ведомост за сметки с обща аналитичност

Добавена е възможност за изготвяне на аналитична оборотна ведомост за салдови аналитични признаци. В справката участват всички сметки, които притежават тези салдови признаци.

Справката се изготвя от "Справки" / "Оборотна ведомост - АП обща" или от "Справки" / "Справки по сметки". Избира се сметка, която притежава желаната комбинация от салдови признаци. Задава се период за справката.

Програмата създава справката за избраната сметка и всички останали сметки, които притежават същите аналитични признаци, но могат да имат и допълнителни аналитични признаци. Всеки ред от справката съдържа код и име на сметка, номера и наименования на избраните аналитични признаци, начални и крайни салда, дебитни и кредитни обороти (стойност и количество).

Например: Избира се сметка 6011. Нейните салдови аналитични признаци са 500 Разходен център и 1019 Вид разход. Програмата ще изготви справка за всички сметки, които имат признаци 500 и 1019.

Справката е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

VII. Системна администрация

1. Започване на работата с ПОЛИКОНТ

По принцип в ПОЛИКОНТ не се разрешава повторно влизане на оператор в една база. Досега обаче съществуваше една вратичка в това правило, която беше направена за удобство на потребителите с недостатъчно стабилни мрежови връзки. Тя позволяваше на оператора да влезе отново от същото работно място, ако предишната сесия не е завършила нормално в резултат на прекъсване на мрежата или спиране на тока на работното място.

От тази актуализация pkmod.exe вече няма да разрешава повторно влизане на оператор в базата. Същевременно се дава възможност на системния администратор да вижда и евентуално да модифицира флага за  присъствие на  оператора в базата ("Настройки" / "Оператори").

Ако по някаква причина сесията на даден оператор не е завършила нормално той трябва да се обади на  системения адмнистратор, който след преценка на ситуацията да реши да тества базата или само да модифицира флага на оператора.

VIII. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • В данните за предприятието е добавено дълго наименование с дължина 150 знака. Ако вашата организация има наименование, по-дълго от 60 знака, е необходимо да попълните това поле. Програмата го използва в печатните образи на служебните бележки и всички документи за персонала.
  • Променен е печатният образ на служебна бележка "Съгласие" за БДСК във връзка с промяна на бланката от банката.
  • Направена е промяна в печатния образ на служебната бележка за ЦКБ във връзка с промяна на бланката от банката.
  • Направена е промяна във файла за бюджетни платежни документи за Инвестбанк.
  • Добавена е възможност за изготвяне на списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати до конкурс.
  • В справката за изтичащ изпитателен срок е добавена информация за разходен център.
  • Забранена е промяната и изтриването на държава с номер 0 България.
  • Засилен е контролът при промяна на данните за поръчките. Забранено е превръщането на главната поръчка в позиция и обратното. Промяната на главната поръчка е разрешена само за записаните позиции. Добавен е тест за съответсвие между типа на главната поръчка и позициите към нея. При свързване на позиция към поръчка се проверява дали това не е позиция към друга поръчката.