ПОЛИКОНТ - 4.555
дата: 11-08-2017

[отпечатай]

I. Модул "Поръчки"

1. Инструменти, използвани в производството

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за въвеждане на информация за инструментите, които се използват при производството на дадена номенклатура.

Може да използвате два варианта:

  • Да се работи с инструментите, необходими за избрана номенклатура и всички нейните операции ("Основни данни" / "Номенклатура" / F5 / "Инструменти").
  • Да се работи с инструментите, необходими за избрана номенклатура и избрана технологична операция ("Основни данни" / "Номенклатури" / F5 / "Технология" или "Технология дървовидна" / F5 / "Инструменти").
  • Формата съдържа следните полета:

    • данни за операция - код, номер и име на вид работа (само в първия случай)
    • пореден номер
    • данни за инструмент – номенклатурен номер, наименование, чертежен номер
    • позиция на инструмента в машината
    • височина
    • широчина
    • коментар – текст 60 знака

    Операцията се въвежда чрез нейния код или се посочва от форма за избор.

    Поредният номер е положително уникално за номенклатурата и операцията число. Програмата предлага автоматично следващ пореден номер.

    Инструментът трябва да съществува в списъка с номенклатурите. Във формата той се се въвежда чрез номенклатурния му номер или с помощта на форма за избор.

    Позицията и размерите са числови полета, които не са задължителни за въвеждане.

    Въведената информация за инструментите, необходими за производството на дадена номенклатура се използва при отпечатването на лист с инструменти.

    2. Печат на лист с инструменти

    В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за отпечатване на лист с инструменти на хартия А4 - пейзаж. Отпечатването може да се извърши от:

    • „Основни данни“ / „Номенклатура“ / Избор на номенклатура / „Печат лист с инструменти“
    • „Вътрешни поръчки“ (подформа 2) / Избор на маршрутна карта / „Печат лист с инструменти“
    • „Заработка“ / „Маршрутни карти“ / Избор на маршрутна карта / „Печат лист с инструменти“

    Листът с инструменти съдържа следната информация:

    • в заглавна част име или лого на фирма (в зависимост от настройките на отчета), дата и час;
    • данни за номенклатурата – номер, наименование, мярка, чертежен номер;
    • списък с инструменти - код на операция; номер и име на вид работа; пореден номер; данни за инструмент – номенклатурен номер, наименование, чертежен номер, баркод, позиция и размери, коментар.

    Възможността е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

    3. Нов начин за контрол на количество в маршрутни карти

    Добавено е поле "Контрол колич.?" в описанието на номенклатурите и в описанието на маршрутните карти.  Това поле може да има стойности "Д" или "Н". Ако стойността на  полето  в маршрутната карта има стойност "Д" програмата няма да разрешава отчетеното изработено количество за текущата операция да надхвърля отчетеното годно количество в предишната операция. Приключване на такава маршрутна карта ще бъде разрешено само ако израбоеното количество в дадена операция е равно на годното количество от предишната операция.

    Стойността на полето "Контр. колич.?" в описанието на номенклатури ще служи като стойност по подразбиране за всички маршрутни карти, създадени за съответната номенклатура. То се преписва в маршрутната карта при нейното създаване.

    Възможността е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

    II. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • В данните за длъжностите е добавено дълго наименование с дължина 150 знака. Ако във вашата организация се използват длъжности с наименование, по-дълго от 60 знака, е необходимо да попълните това поле. Програмата го използва в печатните образи на всички трудово-правни документи за персонала, т.е. документите от вид 11, 12, 15, 21, 22, 23, 24 и 25. Дългото име на длъжността се използва и при отпечатването на длъжностното разписание.
  • В данните за държавната администрация е добавено поле за въвеждане на забележка. Информацията от това поле се използва за отпечатване на забележката в поименното щатно разписание във формата за държавната администрация за лицата, които са назначени на длъжности за администрацията (т.е. имащи определено ниво и степен).
  • В справката за болничните листове е добавена информация за звеното и разходния център на служителя, които се определят към началото на болничния лист. Данните за разходния център се извличат от щатното място, а ако не е попълнен там, се извлича от звеното, в което е назначен служителят.