ПОЛИКОНТ - 4.621
дата: 07-08-2020

[отпечатай]

Прилагане на 621 актуализация

Възможни проблеми при автоматично изтегляне на актуализацията

След публикуването на 620 актуализация открихме проблем във функциите за сваляне на файлове от www.polikont.bg с https протокол. Грешката е отстранена на 11.08.2020 и пакетите за 620 актуализация са поправени. Но тези от вас, които са приложили веднага актуализацията няма да могат да изтеглят 621 чрез административните програми. За тях сме сложили поправени версии на програмите pkadm.exe и pkomd.exe в секция "Зареждане" (файлове за свободно зареждане). Разбира се, можете да свалите и ръчно пакета за 621 актуализация от нашата страница.

I. Модул "Работна заплата"

1. Таблична присъствена форма по дати и разходни центрове

Добавена е нова таблична присъствена форма. Тя може да се изготви от меню "Справки" / "Отсъствия" / "Присъствена форма" и след избор на звено от "Отраб.време по дати и РЦ". Може да се изготви за назначените служители в избрано звено и неговите подзвена или за цялата организация за текущия период. Съдържа информация за отработеното време по дати и разходни центрове на назначените служители - персонален номер, име,презиме и фамилия,  дата - работен ден от текущия период, номер и наименование на разходен център, отработени часове, извънредни, нощни и допълнителни часове в разходния център. За всеки служител и за всяка дата има толкова редове, в колкото разходни центрове е работил.

Присъственaта форма е направена по поръчка на "Дитсманн Енергоремонт" АД.

2. Нова възможност за разпределяне на пера по разходни центрове

До момента в ПОЛИКОНТ съществуват два начина за разпределяне на стойностите на перата за персонала по разходни центрове. Работата на програмата се регулира от общ параметър 107 Начин за разпределяне на стойности по РЦ. При стойност 0 на параметъра разпределянето се извършва на база отработените часове плюс превърнатите нощни часове (пера 4 и 5). При стойност, различна от 0, разпределянето се прави на база присъствените часове, извънредни и допълнителни часове (пера 34, 204, 207 и 609). Въвеждането на данните за работата на служителите по разходни центрове се извършва общо за целия период.

С текущата актуализация се добавя нова възможност за работа. За да я използвате е необходимо в общ параметър 107 да въведете отрицателно число ( например -1). За всяко от перата, за които искате да извършвате разпределяне във формата "Нормативни пера" е необходимо да посочите желания от вас начин. Имате възможност да избирате между следните начини за разпределяне:

  • Отработени часове
  • Нощни часове
  • Отработени часове на официален празник
  • Часове на разположение
  • Часове домашно дежурство
  • Отработени + извънредни часове
  • Отработени + допълнителни часове
  • Извънредни часове на официален празник
  • Извънредни часове в работни и почивни дни
  • Извънредни часове - общо
  • Допълнителни часове в работни дни
  • Допълнителни часове в почивни дни
  • Допълнителни часове на официален празник
  • Допълнителни часове - общо
  • Коефициенти - 5 броя
  • Стойности - 5 броя

Програмата ще използва зададените от вас начини за разпределяне и данните за съответните часове, стойности или коефициенти на служителите.

В предходната актуализация описахме как може да въвеждате данните за работата на служителите по разходни центрове за всяка дата от отчетния период.

Вече може да използвате и формата, в която се въвеждат данни за разпределяне на разходите по звена, за работа и с разходните центрове. За целта от допълнителното меню на формата с текущия персонал изберете "Разпред.по звена/РЦ". Въведете информацията за избрания служител, допълнителните разходни центрове, в които е работил и съответните часове, коефициенти и стойности. В тази форма може да въвеждате и обобщена информация, т.е. не е необходимо да се посочва дата.

За да въвеждате данни за повече от един служител може да стартирате формата от "Текущи данни" / "Разпред.звена/РЦ". В нея се работи по аналогичен начин, като допълнително се въвежда личен номер на служител или се използва форма за избор.

Променени са процедурите, които извършват разпределянето на стойностите на перата да работят със зададените начини за всяко перо, както и да обработват данните от новите форми за въвеждане на информацията по разходни центрове.

Променени са всички справки в генератора на рекапитулации, които се изготвят в разрези по разходни центрове с разпределяне.

Създадена е и нова справка, в която се съдържа обобщена информация по служители и разходни центрове за въведените часове, коефициенти и стойности - "Справки" / "Справки текущ персонал" / "Данни за разпр.по РЦ".

Промените са създадени по поръчка на "Дитсманн Енергоремонт" АД.

II. Модул "Финансов контрол"

1. Нов общ параметър

Добавен е нов общ параметър 902 "Печат на коментар от КЛПЗ в КЛИР". Той влияе на начина на отпечатване на информацията за контролните листа за поемане на задължение в контролните листа за извършване на разход.

2. Промяна в печатните образи на КЛИР / КЛПП

Направена е промяна в печатните образи на контролните листа за извършване на разход (документи от вид 302) / контролните листа за постъпване на приход (документи от вид 304), изготвени от допълнителното меню с "Печат 2". При стойност 0 на общ параметър  902 се запазват досегашните печатни образи. При стойност, различна от 0, при отпечатване на информацията за КЛПЗ / КЛЗП в КЛИР / КЛПП, след информацията за номера и стойността на контролния лист, ще се отпечатва и въведения коментар към него.

Допълнението е направено по поръчка на Фонд "СЕС".

III. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • При изготвяне на интерфейсните файлове към програма "Навижън" вече могат да се използват 3 нови разреза: 35 - по разходни центрове с разпределяне, 36 - по разходни центрове с разпределяне без отделяне на корекциите и 38 - по РЦ, СО и възраст с разпределяне.
  • Преработено е допълнителното меню на формата за интерфейса към други програми - обособени са подменюта за всяка една от тях.
  • Преработено е допълнителното меню за работа с текущия персонал - част от функциите са обединени в подменюта - например за фишове, корекции, справки за отсъствия, годишно изравняване на данък, обезщетения и др.
  • Преработено е допълнителното меню на генератора на рекапитулации. Обособени са подменюта за различните начини на групиране. Справките, които се изготвят за повече от един признак са включени към менюто на водещия признак. Например: по звена и категории - в подменюто за звената, по РЦ, СО и възраст - в подменюто за разходните центрове и т.н.