ПОЛИКОНТ - 4.622
дата: 31-08-2020

[отпечатай]

I. Модул "Кадри"

1. Нова възможност за генериране на допълнителни споразумения

Добавена е възможност за автоматично генериране на допълнителни споразумения от вид 12 на служителите, които през избран период, навършват определен стаж на последната си длъжност. Стажът се определя от брой отработени календарни дни. С допълнителните споразумения се променя само основната месечна заплата. Работи се в меню "Личен състав" / "Докум.автом.период"  по следния начин:

  • Въвежда се желаният период с начална и крайна дата;
  • Избира се структурното звено с персонала, за който ще се изготвят допълнителни споразумения;
  • От допълнителното меню се избира "Персонал по отр. кал.дни";
  • Въвежда се броят на дните.

Броят на отработените календарните дни за всеки служител се определя като се изчислят календарните дни от датата на документа (трудов договор или допълнително споразумение) и датите (начална или крайна) на периода. От тези дни се изважда броя на календарните дни в отсъствията през периода, които се изчисляват по документите за отсъствия.

Изобразява се форма със служителите, които навършват желания стаж в избрания период.

Новите заплати може да се въведат по два начина:

  • Ръчно - за всеки служител се въвежда новата заплата;
  • Автоматично - стартира се от допълнителното меню "Заплати за длъжност" / Избор не длъжност / "Длъжности" и се въвеждат новите заплати за всяка от тях. Стартира се "Нови заплати за длъжности" от допълнителното меню.

Документите се генерират от "Запл.тр.п.спис(119)" на основание чл.119 от КТ или от "Запл.тр.п.спис(118)" на основание чл.118 от КТ.

Документите влизат в сила автоматично.

Резултатите от генерирането се изобразяват в таблица.

Новата функционалност е направена по поръчка на "Язаки България" EOOД.

II. Интерфейс между SuccessFactor и ПОЛИКОНТ

Реализирана е възможност за импортиране на файлове от SuccessFactor, в ПОЛИКОНТ. Функционалността се намира в модул „Работна заплата“ / „Справки“ / „Експорт / Импорт“ / „Импорт – SuccessFactor“.

Файлът трябва да е текстови с кодова таблица UTF8, разделител - запетая и знак за край на ред - CRLF. Всички полета трябва да са заградени в кавички. Първият ред от файла трябва да съдържа заглавието на полетата. Спецификация и допълнително описание на изискванията към структурата и съдържанието на файла може да получите от нас.

Интерфейсът преминава през следните етапи: зареждане на данните в буферна таблица, предварителен тест, зареждане в таблиците на ПОЛИКОНТ. При възникване на грешка в някой от етапите, зареждането се прекратява. Резултатите се регистрират и съхраняват в ПОЛИКОНТ и под формата на лог-файлове, които се изпращат до списък от заинтересовани лица.

Данните, които се импортират в ПОЛИКОНТ са: списък на персонала, досиета, банкови документи и документи за ТЕЛК.

1. Импорт на файл

Създадена е нова форма за импорт на данни от SuccessFactor в ПОЛИКОНТ. Тя се намира в модул "Работна заплата", в меню "Справки" / "Експорт / Импорт" / "Импорт - SuccessFactor".

От допълнителното меню потребителят има възможност да зареди файл чрез бутон "Импорт от файл".

След избор на файл програмата проверява неговата структура. Ако тя е нарушена, се изобразява съобщение за грешка и номерът на първия ред, в който тя е възникнала.

Зареждането не може да се осъществи преди дадената грешка да се отстрани.

При успешно импортиране програмата изобразява в таблицата всички редове от файла (без заглавния ред). Ако искате да се откажете от прехвърляне на данните в таблиците на ПОЛИКОНТ е необходимо от допълнителното меню на формата да изберете "Изтриване".

Не може да се стартира ново зареждане от файл преди предходното зареждане да е приключило - с успех или с грешки.

2. Предварителен тест

От допълнителното меню на формата за импорт потребителят може да проследи грешките, открити на предварително ниво чрез бутон "Тест". Справката изобразява  откритите грешки в интерфейсния файл, свързани с:

  • типа и съдържанието на данните;
  • попълване на задължителни полета;
  • стойности на полета;
  • видовете действия и тяхната последователност в рамките на един ред.

Ако грешките са свързани с поддържане на съответствие на данните между допълнителните информационни обекти и операторът може да отстрани несъответствията, се продължава със зареждането на данните.

В противен случай трябва да се импортира нов файл.

3. Зареждане

Зареждането на данните в таблиците на ПОЛИКОНТ се извършва от допълнителното меню със „Зареждане в ПОЛИКОНТ“.

Преди зареждането програмата стартира автоматично предварителният тест на данните, описан по-горе.

Ако по време на теста възникнат грешки, те се записват в ПОЛИКОНТ, създава се и се изпраща автоматично лог-файл.

Ако предварителният тест е успешен се продължава със зареждане на данните в ПОЛИКОНТ. За всеки запис се регистрират грешки на ниво бизнес логика – тригери и ограничения. Ако съществува поне една грешка, зареждането на цялата информация е неуспешно. Отново се записват грешките, изготвя се и се изпраща лог-файл.

При успешно зареждане в ПОЛИКОНТ отново се създава и изпраща лог-файл с информация за успех.

Данните от буферната таблица се изтриват автоматично.

4. Изтриване

Чрез бутон “Изтриване” потребителят може да изтрие данните от буферната таблица, които са извлечени от импортирания файл.

5. Справки за резултати от зареждания

Резултатите от всички зареждания се запазват в таблици на ПОЛИКОНТ. Те могат да се разгледат от  “Справки” / “Експорт/Импорт” / Импорт SuccessFactor / „Дневник за последно зареждане“, „Дневник за дата“, „Дневник за период“ и “Пълен дневник”.

Справките съдържат общи данни за самото зареждане: дата и време, оператор, пореден номер на зареждането, резултат, общ брой на записите и на грешките. За всяко зареждане има информация за реда, в който е възникнала грешката, нейния вид, пояснения, информация за поле или полета, свързани с нея.

5. Изпращане по email

Изпращането на лог-файла се осъществява автоматично от програмата. За целта в модул „Работна заплата“ / „Справки“ / „Експорт / Импорт“ / „Импорт - SuccessFactor“ / „Получатели на дневник“ трябва да се въведе списъкът на получателите и техните електронни пощи, до които програмата ще изпраща генерираните лог-файлове. В нея се посочва и допълнителна информация за пощенския сървър и за подателя на писмата.

Новата функционалност е направена по поръчка на "Язаки България" EOOД.

III. Модул "Работна заплата"

1. Нова справка в генератора на рекапитулации

Създадена е нова справка в генератора на рекапитулации. Тя се изготвя от "Справки" / "Рекапитулации" / "Генератор на рекапитулации". Избира се рекапитулацията и от допълнителното меню на формата се продължава с "Персонал" / "Персонал хоризонт'" / "В перс.хориз.-40 разпр.РЦ".

Справката може да се изготвя за до 40 параметъра/стойности на пера и съдържа информация за служителя, звеното, длъжността, основната заплата, стажа, разходния център и разпределените суми за избраните пера (аналогична на справката „В перс. хор.- 40 разпр. зв.“). Разпределението на сумите се извършва по разходни центрове.

Звеното и длъжността на всеки служител се определят към началото или края на месеца, в зависимост от стойността на общ параметър 70 “Начин за име на звено във фиш и ведомост”. В справката има информация и за главното звено (от първо ниво) на всеки служител, както и за класификацията му.

Справките са създадени по поръчка на "Дитсманн Енергоремонт" АД.

IV. Отстранени грешки

  • Отстранена е грешка при изготвяне на Декларация 1 за лица с изплатени суми по граждански договори, които имат само здравни осигуровки.
  • В присъствената форма по дати и разходни центрове е добавена информация за звеното от текущото назначение.