ПОЛИКОНТ - 4.668
дата: 10-01-2023

[отпечатай]

Внимание! За да се приложи текущата актуализация е необходимо всички отчетни периоди в модул "Работна заплата" след 01.2023 г. да са отключени са промени, като поне един от тях трябва да е с неподписани ведомости.

I. Модул "Работна заплата"

1. Промяна на общи параметри

В каталозите след 01.2023 г. са актуализирани стойностите на следните общи параметри:

  • 2 ММРЗ - 780 лв.
  • 8 ММРЗ на фирмата - 780 лв. (ако параметърът е с по-малка стойност от 780 лв.)
  • 50 Ефективен месечен фонд работно време - 9920
  • 31 Сума за един час нощен труд - 1.17 лв. (ако параметърът е с по-малка стойност от 1.17 лв.)
2. Минимални осигурителни прагове за 2023

Минималните осигурителни прагове за 2023 година до приемането на Закон за бюджета на ДОО съвпадат с праговете за 2022 година.

3. Проценти за трудова злополука за 2023

Процентите за трудова злополука по икономически дейности за 2023 до приемането на Закона за бюджета на ДОО са същите като тези през 2022 година.

4. Промени в нивата на заплатите в държавната администрация

Променени са нивата на заплатите в държавната администрация. Промяната е направена във връзка с промяната на минималната месечна работна заплата.

5. Нови интерфейсни файлове към програма SAP

Създадена е възможност за изготвяне на интерфейсни файлове към SAP в нов формат. Файловете са текстови с разделител „Tab” и кодиране „Unicode-16”.

Изготвянето на файловете се извършва в „Работна заплата“ - „Справки“ / „Интерфейс др.програми“ / Избор на рекапитулация. От допълнителното меню ще се избира "SAP" / „Интерфейс SAP (Елбат)".

При създаването на файловете ПОЛИКОНТ използва данните от изчислението на работните заплати и съставя счетоводните записвания в съответствие с извършената от потребителя конфигурация (виж по-долу).

Преди изготвяне на файл потребителите трябва да задават код на компания (по подразбиране 1000). Данните, които се експортират се изобразяват във форма. От нейното допълнително меню се извършва записът на съответния файл. Името на файла се формира автоматично по следния начин – „UploadSAP-YYYYMM.txt”, където YYYY и ММ са съответно годината и месецът от отчетния период.

Във файла ще се попълва информация само за част от полетата. Останалите са празни, но ще присъстват в него.

Поле Дълж. Формат Описание/ Начин на попълване Пример
Дата на документа 11 dd.mm.yyyy Попълва се с последната дата на отчетния период 31.10.2022
Тип на документа 2 текст Фиксирана стойност „SA” SA
Фирмен код 4 цифри Задава се чрез диалог с потребителя 1000
Дата на изпращане 11 dd.mm.yyyy Попълва с последната дата на отчетния период 31.10.2022
Валута на документа 3 текст Фиксирана стойност „BGN” BGN
Справка <=40 текст Име на перо – MM.YYYY (месец и година на периода) Ваучери за храна – 10.2022
Заглавен текст <=40 текст Име на перо – MM.YYYY (месец и година на периода) Ваучери за храна – 10.2022
Ключ за публикуване 2 цифри 40 (дебит) /50 (кредит) 40
Account <=10 текст Сметка дебит/сметка кредит 6043000000
Валута на документа <=12.2 цифри Стойност на счетоводната статия 12340.96
Разходен център <=10 текст Код на разходния център 20202010
Текст <=40 текст Име на перо – MM.YYYY (месец и година на периода) Ваучери за храна – 10.2022

Всеки файл се изготвя на базата на една рекапитулация и извършената за нея конфигурация.

Във файла данните за едно осчетоводяване ще се съдържат на два реда – на първия за дебит (ключ на публикуване - 40), а на втория – за кредит (ключ на публикуване - 50). На реда с данните за кредит не се попълват полетата преди „Ключ на публикуване“.

Стойността на счетоводната статия може да е положително или отрицателно число. Данните за отразените корекции на перата от предходни месеци се експортират на отделни редове.

Експортът на данните във файл се извършва от допълнителното меню на формата.

При конфигуриране на интерфейса се използват предварително подготвени рекапитулации от генератора. За всяко перо от рекапитулацията потребителите могат да задават една или няколко счетоводни статии.

За всяка статия се въвеждат данни за дебит и кредит сметка, както и данни за аналитичност. Кодовете на сметките могат да се задават директно и чрез макрос #СМ# да се извличат от полето „сметка“ на разходния център. Данните за разходния център се въвеждат в полетата за аналитичност директно или чрез макрос #АН# ще се извличат от полето „аналитичност“ на разходния център.

При настройката могат да се използват следните разрези за всяко едно перо от рекапитулацията: -1 (общо за предприятието), 31 (по разходни центрове), 32 (по разходни центрове без отделяне на корекциите), 35 (по разходни центрове с разпределяне) и 36 (по разходни центрове с разпределяне без отделяне на корекциите).

При използване на натрупване по разходен център, задаването на счетоводните статии, които се съставят за дадено перо, може да се извършва общо за всички разходни центрове или за всеки отделен център. При конфигурирането на интерфейса с данните от ведомостите с работните заплати могат да се използват всички служебни и потребителски пера.

Възможността е създадена по поръчка на "Ел Бат" АД - гр.София.

II. Модули "Кадри"

1. Справка за изпитателен срок

Добавена е нова справка за служителите с изпитателен срок. Може да се изготви от меню "Справки" / "По структура към дата" / въвежда се желаната дата / "В изпитателен срок".

Справката съдържа данни за служителите, които към избраната дата са в изпитателен срок.

III. Модул "Поръчки"

1. Нови справки за позиции от външни поръчки с изтичащ срок

Създадени са 4 нови справки за позициите от външни поръчки с изтичащ срок за период, зададен от потребителя. Те се стартират меню от „Справки“ / „Външни поръчки“ / „Позиции с изтичащ срок“ и след това се продължава с:

  • „По номенклатури“
  • „По контрагенти и номенклатури“
  • „По групи номенклатури“
  • „По бизнес групи“

Потребителят трябва да зададе период за справката и ако е необходимо, номер на мярка. Продължава се с избор на звено от йерархичната структура. Ако желаете справката да се изготви за всички звена, трябва да сте се позиционирали върху главното звено.

Програмата включва в избраната справка позициите от външни поръчки – записани, разрешени или изпълнени със срок, попадащ в зададения от потребителя интервал. Ако е зададено структурно звено, в справката участват само позициите от поръчките, свързани с него. В противен случай (за цялата фирма) се включват всички позиции.

Ако потребителят е посочил номер на мярка, програмата включва в справката само позициите, свързани с номенклатури, които имат първа или втора мярка, съвпадаща със зададената. Ако номенклатурата е с втора мярка, съвпадаща със зададената, в справката учатстват количествата във втората мерна единица.

Например: Зададена е мярка 201 бр. Номенклатура 101 има първа мярка бр. Програмата включва данните за тази номенклатура в справката и използва данните за количество 1.

Номенклатура 201 има първа мярка „комплект“ и втора мярка бр. Програмата включва данните за тази номенклатура в справката и използва данните за количество 2 (отново в брой).

Номенклатура 301 има мярка „кг“. Данни за нея не се включат в справката.

Ако потребителят не е посочил номер на мярка, програмата включва всички номенклатури от горния пример и използва винаги данните за количество 1.

Всички справки съдържат следните колони:

  • мярка
  • количество – поръчано, изпълнено, разлика за изпълнение, фактурирано, разлика за фактуриране
  • стойности в лева – договорена, фактурирана, разлика за фактуриране
  • номер и име на бизнес група

Справките ще съдържат и допълнителни колони.

По номенклатури:

  • номенклатура – номер, име, чертежен номер, мярка
  • номер и име на група номенклатура

По контрагенти и номенклатури:

  • номенклатура – номер, име, чертежен номер, мярка, име и код на номенклатурата при контрагента
  • номер и име на група номенклатура
  • номер, име на контрагент, идентификационен номер, държава, населено място

По групи номенклатури:

  • номер и име на група номенклатура

От допълнителното меню на всяка справка с „Позиции“ потребителят може да стартира справка, която съдържа списък на всички позиции от външни поръчки, на база на които се е формирал обобщения запис от текущия ред. Тази справка включва всички колони, които има съществуващата справка в ПОЛИКОНТ за позиции от външни поръчки с изтичащ срок.

Справките са създадени по поръчка на "РИГ Габрово" ЕООД.

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Повишено е бързодействието на справката, която се изготвя в модул "Работна заплата" за избран служител от текущия персонал - "Справка отсъствия" / "Спр.за вид отпуск".
  • Добавени са 5 нови длъжностни наименования в НКПД-2011 и са променени наименованията на 2 длъжности. Промените са направени във връзка със Заповед РД-01-429/20.12.2022 г. на министъра на труда и социалната политика.
  • Създаден е официалният календар за 2023 година.
  • Отстранена грешка при зареждане на данните за отработеното време по разходни центрове.
  • Създаден е нов разрез в генератора на рекапитулации - по звена и разходни центрове с разпределяне.