Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.620

ПОЛИКОНТ - 4.620 / 30.07.2020

I. Модул "Кадри"

1. Промяна в начина на задаване на период за неактивност

Създадена е възможност потребителят да въвежда броя на календарни дни в непрекъснато отсъствие, след които статусът на служителя става "Неактивен".

В модул "Кадри" / "Основни данни" / "Общи параметри" е създаден нов общ параметър 101 - "Брой дни на неактивност". По подразбиране стойността му е 90, но тя може да се промени. Въведеното число от потребителя автоматично се закръглява по цяло число. Стойността не трябва да е отрицателно число.

Променени са справките, в които участва полето "Активен?":

Промяната е направена по поръчка на "Язаки България" EOOД.

II. Модул "Работна заплата"

1. Въвеждане на данни за работа по разходни центрове

Както знаете, в ПОЛИКОНТ потребителите могат да въвеждат общия брой за периода на отработените часове на всеки служител в различни разходни центрове. Тази информация се използва за разпределяне на разходите за заплати и осигуровки за счетоводни цели.

С тази актуализация се добавя нова възможност. Информацията за часовете - отработени, нощни, извънредни и допълнителни вече може да се въвежда по служители за всяка дата от периода. Данните отново ще се използват за разпределяне на разходите, но ще участват и при изготвяне на някои от присъствените форми.

Данните могат да се въвеждат по два начина: за избран служител от текущия персонал или за всички служители от персонала. При първия начин се работи в "Текущи данни" / "Персонал" / "Персонал". Избира се служител и от допълнителното меню се продължава с "Перс.календ.за РЦ". При втория начин се избира "Текущи данни" / "Графици/календар" / "Часове по дати, РЦ".

И при двата начина се работи еднотипно.

Формата съдържа полета за дата, номер и име на разходен център, отработени часове, нощни часове, извънредни часове и допълнителни часове и данни за служителя (за втория случай). За една дата, един служител и разходен център може да въведете само един запис.

Програмата не позволява полетата за часове да съдържат отрицателни стойности, като поне едно от тях трябва да има положителна стойност (ако останалите са 0).

По време на въвеждането не се осъществява контрол и не се търси съответствие с данните на служителя в персоналния календар. Този контрол се извършва на по-късен етап. Имайте предвид, че не е необходимо да въвеждате данни за часовете за основния разходен център на служителите. Тези часове ще се изчисляват като разлика между часовете от персоналния календар и въведената информация в тази форма. Изключение прави само полето за допълнителни часове, защото тази информация липсва в персоналния календар.

Програмата не позволява да добавяте, променяте или изтривате редове от формата, ако съответният каталог е с подписани ведомости.

2. Справка за несъответствия между персоналния календар и данните по разходни центрове

Създадена е нова справка, която се изготвя от "Справки" / "Справки текущ персонал". Тя съдържа списък на несъответствията, които ПОЛИКОНТ открива между персоналните графици на служителите и данните, които са въведени за часовете по разходни центрове. Справката има следните колони: дата, персонален номер, имена на служителите, съобщение за грешка.

Проверяват се следните несъответствия за всяка дата, за която има въведена информация за часове по разходни центрове:

Забележка: При подписване на ведомостта програмата извършва същите проверки. Ако има поне една грешка ведомостта не може да се подпише.

Промените от т.1 и 2 са направени по поръчка на "Дитсманн Енергоремонт" АД.

3. Зареждане на пера от файл при подписана ведомост

Създадена е възможност за зареждане на перо в каталог с подписана ведомост.

Работи в модул „Работна заплата“ / „Справки“ / „Експорт/Импорт“ / „Импорт на пера“. Използва се файл със същата структура, като тази на файла за зареждане на пера при неподписана ведомост.

  Последните два теста се извършват само при условие, че във файла има попълнени ЕГН или имена. Откритите несъответствия в тях не пречат зареждането да се извърши.

Промяната е направена по поръчка на "Язаки България" EOOД.

III. Модул "Сумирано работно време"

1.  Общ параметър 109

Създаден е нов общ параметър 109 "Начин за изчисление на отработени дни СРВ". По време на актуализацията той се добавя автоматично със стойност 0 във всички отключени каталози с неподписани ведомости след 01.07.2020 г.

Общият параметър влияе на изчислението на отработените часове, основната заплата и допълнителните възнаграждения в каталозите преди този на изравняване. При стойност 0 се заплащат реално отработените часове, а при стойност, различна от 0 се изчисляват и заплащат до нормата за периода. В следващата точка изчисленията са описани по-подробно.

2.  Промени, свързани със сумирано изчисление на работното време за период от 2 до 6 месеца

Направени са промени в процедурите за изчисление на отработените, неотработените и извънредните часове и основната заплата на служителите, работещи на сумирано отчитане на работното време, по-голямо от 1 месец.

За задаване на начина на работа на програмата се използва общ параметър 109. При стойност 0 на параметъра в даден каталог програмата работи по съществуващия в момента начин.

При стойност на общия параметър, различна от нула, за каталозите, попадащи в периода на сумиране, програмата изчислява за съответния служител нормата от часовете. Тя е равна на броя на дните по официалния календар, умножена по часовете на работното време от трудовия договор. От нормата на часовете ще се намаляват часовете в отсъствие през месеца. Получените часове се приемат за отработени. Часовете се записват в перото за отработените часове и се използват при изчисление на основното възнаграждение за отработено време. Тези часове се предават и в Декларация 1. При този начин на работа, в даден период е възможно служител, който реално е отработил 160 или 176 часа да получи възнаграждение за 168 часа.

Всички допълнителни трудови възнаграждения, които се изчисляват пропорционално на отработените часове или на основната заплата за отработени часове се влияят не от реално отработените часове, а от нормата на часовете. Основната заплата за отработени часове се изчислява като договорената заплата се умножи по отработените часове и се раздели на часовете по официалния календар.

В последния месец от периода на сумиране, програмата изчислява обща норма от часове. Тя се сравнява с реално отработените часове през месеците на сумиране, отчетени по графика на всеки служител. Ако е налице недоработка и общ параметър 85 е различен от 0, тя се заплаща на база договорената основна заплата. 

Ако реално отработените часове са повече от нормата за периода, се изчислява и заплаща извънреден труд. Ако са изчислени и заплатени повече отработени часове от общата норма, разликата се намалява от отработените часове от последния каталог с отработени часове.

Промените от т.1 и 2 са направени по поръчка на "Пластхим-Т" АД.

IV. Отстранени грешки

  1. Отстранена е грешка при изготвяне на Декларация 1 за лица с изплатени суми по граждански договори, които имат само здравни осигуровки.