Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.630

ПОЛИКОНТ - 4.630 / 12.02.2021

I. Модул "Работна заплата"

1. Интерфейс към програма КОНТО

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на трансферен файл с данни за осчетоводяване в програма "КОНТО". Използват се резултатите от конфигурирана от потребителя рекапитулация и зададени настройки за интерфейс. Изчислението на сумите в рекапитулацията се извършва общо за предприятието (начин -1) или по разходни центрове (начини 31,32,35,36,46,47,48,49).

За да се подготви и осъществи интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:

  1. В "Основни данни" / "Разходни центрове" в колоната "Сметка" се попълва за всеки център постоянната разходна сметка (ако има такава), с която е свързан той. В колонката за аналитичност се попълват данни за фиксираната аналитичност към сметката.
  2. В "Справки" / "Генератор рекапитулации" се подготвя рекапитулацията, която ще се осчетоводява.
  3. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената за интерфейса рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Настройка". Във формата "Конфигуриране интерфейс" за всяко перо, участващо в рекапитулацията, се попълва информацията, необходима за осчетоводяване: сметка дебит и кредит, аналитичност дебит и кредит. Възможно е настройката да се извърши по два начина - общо за всички разходни центрове или индивидуално за всеки център. При първия начин полетата за разходен център трябва да останат празни. Могат да се използват и макроси: за сметките - #СМ#, а за аналитичността - #АН#.
    В този случай програмата извлича данните за сметката и аналитичността от съответния разходен център.
    Примери за конфигурация (начин 31 - общо за всички центрове->разх.център не се попълва):
    Перо См.дебит Аналит.дебит См.кредит Аналит.кредит Разх.център
    900 604
    4211


    900
    #СМ#
    #АН#
    604


    401
    605

    461


    401 #СМ# #АН# 605

    Примери за конфигурация (начин 31 - за конкретен разх.център):
    Перо См.дебит Аналит.дебит См.кредит Аналит.кредит Разх.център
    900
    6041

    4211

    1 РЦ1
    900
    #СМ#
    #АН#
    6041


    900
    6042

    4211

    2 РЦ 2
    900 #СМ# #АН# 6042

  4. Ако някоя от сметките притежава повече от един аналитичен признак, е необходимо да използвате знак '$', за да ги отделите: 1234$70-98$#АН#. След последната аналитичност не е необходимо да поставяте знак '$'. Максималният брой на признаците е 4.
  5. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената от вас рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Интерфейс КОНТО".
  6. В диалоговата форма се попълват данни за вид на документ и папка, които ще се използват за счетоводното записване в програма "КОНТО". Ако е извършена конфигурация за всяко перо, в тази форма не трябва да има редове с '???' в полетата за сметки и аналитичност. Записът във файл се извършва от допълнителното меню - "Запис на файл". Създава се текстови файл, в който полетата са с фиксирана дължина. Името на файла по подразбиране е "import-konto-YYYY-MM.txt", където 'YYYY' е годината, а 'MM' - месеца от отчетния период.

Експортът може да се извършва многократно.

Внимание! Не забравяйте да подпишете ведомостите преди осъществяване на интерфейса!

Промяната е направена по заявка на Съвет за електронни медии.

2. Допълнение във файла по чл.73, ал. 3

Добавена е възможност за предаване на данни за самоосигуряващите се лица с личен труд, за които в ПОЛИКОНТ има въведен документ от вид 81, в който имат възнаграждение, няма избран осигурителен доход, не е основното им работно място и няма перо 501 "ДОД с годишно изравняване". Във файла по чл. 73, ал.6 от ЗДДФЛ се подават данни за получения доход от вид 102.

3. Изчисление на осигурителни вноски върху обезщетения по КТ/ЗДС

Направена е промяна при изчислението на перата за осигурителните вноски върху обезщетенията по КТ/ЗДС (400, 420, 413, 429, 419) . Тя се отнася за отчетните периоди след февруари 2021 година. Процентите на вноските се определят от схемата в първия активен документ за социално осигуряване, в който е попълнен код на перо за обезщетение. Ако такъв документ липсва се използва, както и досега, първият активен документ за осигуряване, без значение дали в него има попълнено перо за обезщетение.

II. Модул "Кадри"

1. Промени в заповед за краткосрочна командировка

Добавена е възможност за въвеждане на данни за заместник в документи от вид 67 и 68 за краткосрочна командировка. В полето "Перс.N замест." се въвежда или избира от списъка на възможните заместници (описани по правилата за заместване) персоналния номер на служителя, който ще замества командированото лице за времето на командировката. Имената на заместника се попълват автоматично.

От допълнителното меню "Автом.генер.док.замест." може автоматично да се генерира и вкара в сила документ за заместване (от вид 17 или 27) на заместника за периода на командировката. Този документ може да се генерира само ако е въведен персоналния номер на заместника. Размера на доплащането за заместване е 0. Документът за заместване може да се отпечата и подпише по съответния ред. Ако по някаква причина се изтрие документа за командироване е необходимо ръчно да се изтрие и документа за заместване на заместника.

III. Модул "Фактическа себестойност"

1. Промяна на справки за употребени ресурси

Променени са справките за употребените ресурси – за звено и общо, които се извикват от „Справки“ / „Текущи разходи“ и „Текущи разходи за звено“:

В тях са добавени три полета: „Планова себестойност“, „Планова стойност“, „Разлика“.

Плановата себестойност се извлича от полето „Планова себестойност“ за номенклатурите, които се произвеждат (имат технология), а за номенклатурите, които се доставят – от полето „Планова доставна цена“. Полето „Планова стойност“ се получава като фактическата разходна норма на ресурса се умножи по плановата му себестойност. Полученото число се закръглява до втория знак след десетичната запетая. Полето „Разлика“ се изчислява като разлика между фактическата и плановата стойност.

В справките за употребените ресурси по групи са добавени полета за планова стойност и разлика. Те се изчисляват чрез сумиране на съответните стойности на всички употребени ресурси от групата.

2. Нови справки за произведени групи номенклатури

Създадени са две нови справки за произведените номенклатури – общо за фирмата и за избрано звено.

Справките съдържат информация за номер и име на група номенклатура, фактическа стойност, планова стойност и разлика между фактическа и планова стойност.

Справката за цялата фирма съдържа данни за всички звена. Фактическата и плановата стойност за всяка група се получава чрез сумиране на фактическата и плановата стойност на всички номенклатури от съответната група.

Фактическата и плановата стойност на всяка номенклатура се получава по аналогичен начин на съществуващите в момента справки за произведени номенклатури (общо и за избрано звено). Полето за разлика съдържа разликата между фактическата и плановата стойност за всяка група номенклатури.

Промяната е направена по поръчка на "Блазер груп Габрово" ЕООД.

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Направена е промяна в справката за нарушения в работното време, която се изготвя от "Справки"/ "Справки текущ персонал" / "Наруш.изв.тр.ч. и РВ", като се извежда съобщение за работен ден след нощна смяна само в случай, че следващия работния ден е дневна смяна, т.е. часовете нощен труд са 0.
  2. Добавена е възможност от документ за отсъствие (вид 3) автоматично да се генерира документ за заместване (от вид 17 или 27) на заместника за периода на отсъствието. Такъв документ може да се генерира от допълнителното меню и при въведен персонален номер на заместник.
  3. Добавено е автоматично попълване на щатното място при заместване в документ за заместване ( от вид 17 или 27) с основание с номера 26 или 116 от персоналния номер на титуляра.
  4. Променен е печатния образ на документ за заместване, като ако размера на възнаграждението за заместване е 0 не се отпечатва текст за възнаграждение.
  5. В справката за последното състояние ( "Кадри" / "Справки" / "Текущо кадрово състояние" / "Текущо състояние") е добавено поле и за име и фамилия на оператор.
  6. При въвеждането на данни за друг работодател (контрагент) в документ от вид 88 е добавена проверка за въведен булстата на контрагента. Той е необходим за файла по чл.73, ал.6 от ЗДДФЛ.
  7. В печатния образ на фактурата за износ е отстранена грешка, свързана с подравняването на данните за условия за доставка и плащане - отпечатват се ляво подравнени, едно под друго.
  8. В печатния образ на фактурата за износ, обвързана с опаковъчен лист, освен име на опаковката и количество в нето и бруто, е добавена информация за брой опаковки.
  9. В печатния образ на фактурата данните за дадена номенклатура не може да се разделят на отделни страници. Данните за обща сума, ДДС и окончателна сума също.
  10. В печатния образ на фактурата за износ данните за дадена номенклатура не може да се разделят на отделни страници. Данните за обща сума, ДДС и окончателна сума също.
  11. В заглавната част на печатния образ на опаковъчен лист, обвързан с фактура, номерът на фактурата е с водещи нули.