Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.709

ПОЛИКОНТ - 4.709 /15.04.2025

Внимание!!! За да се приложи 709 актуализация на ПОЛИКОНТ е необходимо всички каталози в модул "Работна заплата" след 04.2025 да са отключени за промени. Ако каталогът за 04.2025 не е създаден, актуализацията ще го създаде.

I. Промени в законодателството

1. Закон за бюджета на ДОО

В ДВ бр. 25 / 25.03.2025 г. е публикуван Закон за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2025 г.

II. Модул "Работна заплата"

1. Нови групи икономически дейности и осигурителни прагове

С текущата актуализация са създадени нови групи икономически дейности. В тях са включени икономическите дейности от КИД-2025. Може да разгледате новите групи в "Основни данни" / "Икономически дейности" / "Групи ИКД".

По време на актуализацията автоматично се попълва основната икономическа дейност по КИД-2025 в каталозите след 01.04.2025 г. Програмата използва основната икономическа дейност по КИД-2008 от каталога за март 2025 година и данните за прехода на икономическите дейности от двата класификатора. Новата икономическа дейност може да се види в „Текущи данни“ / „Настройки“ /„Таблици“.

Внимание! Проверете и при необходимост коригирайте основната икономическа дейност в каталозите след 01.04.2025 г.

Актуализирани са и стойностите на минималните осигурителни доходи по групи икономически дейности и класове професии за периода от 01 април до 31 декември 2025 г., съгласно Приложение 1А от Закона за бюджета на ДОО. Може да ги разгледате  в „Текущи данни“ / „Настройки“ / „Осигурителни прагове“.

За предприятията на бюджетна издръжка осигурителните прагове не действат. За тези организации минималният осигурителен доход съвпада с минималната работна заплата. Ако сте бюджетно предприятие, моля проверете за периодите след 2025.04 в „Текущи данни“/„Настройки“/„Таблици“ полето „Бюдж.издръжка?“. В него трябва да е въведено „Д“.

2. Промяна на вноски във фонд "Трудова злополука"

С текущата актуализация са въведени стойностите на вноските за фонд "Трудова злополука" за периода от 01 април до 31 декември 2025 г. за икономическите дейности от КИД-2025.

Може да разгледате новите проценти за групите икономически дейности в "Основни данни" / "Икономически дейности" / "Трудова злополука".

Променени са и процентите на трудова злополука в осигурителните схеми в каталозите след 01.04.2025 г. Те съответстват на основната икономическа дейност в тези каталози.

3. Промени в общи параметри и пера

Променена е стойността на следните общи параметри в каталозите след 01.04.2025 г.:

Актуализирани са максималните граници на перата за осигурителните доходи за социално и здравно осигуряване.

4. Промени на минималните заплати

Променени са заплатите по нива и степени за Администрация на президента, съгласно издаден указ.

5. Промяна във файла за осчетоводяване за AXAPTA

Направена е промяна при изготвянето на експортния файл към AXAPTA с цел попълване на данни в полето "Машина/Автомобил".

Данните за машините или автомобилите се попълват в поле „Аналитичност“ на разходните центрове. Необходимо е след информацията за аналитичността за разходния център да въведете '#' и след това да въведете данните за машината или автомобила, които искате да включите в експортния файл. Имайте предвид, че програмата ще използва първите 15 знака за атомобила/машината, защото такава е дължината на полето във файла.

Например: 600.ТовАвт#6026.В8255ВН, където 600.ТовАвт е аналитичността, свързана с разходния център, а 6026.В8255ВН е информацията за автомобила.

Форматът на файла за осчетоводяване за AXAPTA е запазен. Ако при настройката на интерфейса има начини на изчисление по разходни центрове (31 “по разходни центрове“, 32 „по разходни центрове без отдел.на кор.“, 35 „по разходни центрове с разпределяне“ и 36 „по РЦ с разпред.без отдел.на корекц.“) и в полето за аналитичност на разходния център има попълнени данни за автомобил или машина, програмата попълва и съответната колона във файла.

Новата възможност е създадена по поръчка на "Пластхим - Т" АД.

6. Копиране на данни за разпределение на разходите

Добавена е нова възможност за автоматично преписване на начина на разпределение на разходите от предходния каталог. Работи се в меню „Текущи данни“ / „Разпр.звена/РЦ“ / "Копиране пред. период".

Тази функция се изпълнява по инициатива на оператора. Преди копирането програмата изтрива всички въведени във формата данни за разпределяне. Преписват се служителите и описаните начини за разпределение на разходите по разходни центрове или звена от предходния каталог.

Копират се само данните за служителите, които присъстват в текущия каталог и за звената, които съществуват през периода.

След копирането данните могат да се да се променят, изтриват и/или да се добавят данни.

Новата възможност е създадена по поръчка на "Пластхим - Т" АД.

III. Модул "Персонал"

1. Промени в събитията за уведомяване

С текущата актуализация са добавени две нови събития за уведомяване:

Те са предназначени за уведомяване служителя, който е определен за заместник на друг отсъстващ служител.

За събитие 17 се регистрира/изпраща уведомление след разрешаване на заявлението за отпуск от ръководителя, а за събитие 18 - след въвеждане или генериране на документ за отсъствие. Условие за създаването на уведомлението е заместващият служител да е регистриран за работа с модул "Персонал" (флаг "SelfService" = 'Д').

С новите събития се работи по аналогичен начин на другите събития за уведомяване. И за тях в поле "Фл.увед?" могат да се въведат стойности "Д" (уведомяване в приложението), "Е" (уведомяване по електронната поща) или "Н" (без уведомяване).

За всяко от събитията е добавена възможност да се въвежда допълнителен текст, който се допълва към съобщенията, които се изпращат по електронна поща. Текстът се въвежда в поле "Допълн. при уведомяване" в списъка с уведомленията (модул "Кадри" / "Личен състав" / "Уведомяване" / "Събития за уведомяване". Добавя се накрая на изпращаното съобщение.

IV. Промени, свързани с въвеждането на еврото

С текущата актуализация са направени промени във формите, справките, файловете и печатните образи на модули "Управление на продажбите", "Кадри", "Работна заплата", "Банки", "Статистика", "НОИ - осигурени лица" и "Платежни документи".

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Има промяна при работата със шаблоните към формите. От тази актуализация заглавията и текстът в края ще се изобразяват така, както ще се отпечатват в отчетите. Много често в заглавията участват променливи параметри (като период, дадена номенклатура и други). Ако потребителят иска тези параметри да се изобразяват, то той може да добави свой текст само преди или след заглавието / текста в края. Текстовете могат да се заменят и с фиксиран текст. В този случай променливите параметри няма да се изобразяват.
  2. Направена е промяна при автоматичното изчисление на пакетажни единици в складов документ за разход. Преди да се изобразят пакетажните единици, потребителят трябва да избере мярка, в която ще се изчисляват бруто и нето на опаковките. За да се извърши изчислението, предварително трябва да са попълнени коефициенти на преобразуване от избраната мярка към мерките на опаковките и на номенклатурата.
  3. В "Печат за износ" и "Печат" на избрана фактура, към данните за Payterms е добавено полето за пояснение към условията за плащане. Под данните за характеристиките на номенклатурите се отпечатва и код по CN8.
  4. В печатния образ "Потвърждение на поръчка" (външни поръчки), към данните за Payterms е добавено полето за пояснение към условията за плащане. Под данните за Payterms се отпечатват и дните за плащане, ако са въведени в поръчката.
  5. В печатните образи "Печат поръчка доставка" и "Печат поръчка доставка 2" (поръчки за доставка), към данните за Payterms е добавено полето за пояснение към условията за плащане. Под данните за Payterms се отпечатват дни за плащане, ако са въведени в поръчката.
  6. Отстранена е грешка при извличането на цени по подразбиране на номенклатури във фактурите и в поръчките.
  7. Отстранена е грешка във файл за масово плащане през Инвестбанк.
  8. Отстранена е грешка с превода във фишовете на служителите.
  9. Отстранена е грешка в печатния образ на контролни листа в web версията, свързана с отпечатване на празни редове между текста.
  10. Добавен е нов тип опаковка "Лист/Плик" и два нови стандарта "Салфетка" и "Найлонов плик". Може да ги използвате в характеристиките на номенклатурите и при описанието на пакетажните единици към складовите документи.