ПОЛИКОНТ - 3.293
дата: 13-04-2006

[отпечатай]

I. Нов модул “Дълготрайни активи”

Модул "Дълготрайни активи" е предназначен за автоматизиране на дейността, свързана с дълготрайните активи. Използва се за въвеждане и актуализация на информацията за дълготрайните активи, изчисляване на амортизационни отчисления и изготвяне на справки в различен разрез и с различни нива на обобщеност. Неговите основни функционални възможности са:

  • Заприходяване и отчисляване на дълготрайни активи;

  • Изготвяне на индивидуален амортизационен план;

  • Преоценки на наличните активи;

  • Ремонти;

  • Справки за счетоводни и данъчни амортизации;

  • Инвентарна книга;

  • Инвентарен опис.

Справките се изготвят за избран период и в различен разрез – по инвентарни номера, по групи, по отчетни единици /звена/, по видове дейности и по МОЛ. Съдържат информация за амортизационните и данъчните отчисления, за настъпили промени в описанието на дълготрайните активи, за преоценъчния резерв и за ремонтите.

Модул "ДЪЛГОТРАЙНИ АКТИВИ" е част от интегрираната система "ПОЛИКОНТ". Създадена е възможност за автоматично контиране на амортизационните отчисления.

II. Модул “Счетоводство”

1. Интерфейс от модул „Дълготрайни активи“

Интерфейсът от модул "Дълготрайни активи" към модул "Счетоводство" представлява автоматично осчетоводяване на резултатите от изчислението на амортизационните отчисления. За осъществяването му е необходимо да се направят следните стъпки:

1. Създаване на една или повече типови операции.

2. Задаване на начина на контиране - общо или с натрупване по групи, видове дейности, звена, МОЛ.

3. Избор на папка, дата на записване.

4. Задаване на начална и крайна дата, за които ще се изчисляват и контират амортизациите. Те трябва да принадлежат на отчетния период в счетоводството.

5. Старт на автоматичното контиране (от допълнителното меню).

Важно!!! Преди да се стартира интерфейсът, не забравяйте да изчислите амортизационните отчисления!

Формата за конфигуриране на интерфейса се състои от четири подформи.

Всеки ред от първата подформа съдържа данни за:

  • типовата операция, която ще използва;

  • отчетния период за дълготрайните активи (нач.дата – кр.дата);

  • папката, в която ще се извърши интерфейса;

  • датата на записване (контиране);

При конфигурирането на интерфейса не е задължително попълването на данните за периода, папката и датата на записване. Те трябва да се попълнят непременно преди самото стартиране на контирането.

След добавяне на запис в горната подформа, във втората подформа се добавят автоматично всички статии, които сте създали при описанието на самата типова операция.

Срещу всяка статия трябва да се посочи начинът за контиране.

При стойност 0 (общо за предприятието), амортизационните отчисления се изчисляват общо за зададения период.

При стойност 1 (по групи, дейности, звена, МОЛ), амортизациите се изчисляват за зададения период и се извършва натрупване на стойностите им само за зададената група, дейност, звено, МОЛ. Ако някоя от тези колони не е попълнена, програмата ще натрупа амортизациите за всичките нейни значения. Например: зададена е група 5 (Съоръжения) и дейност 1 (Основна дейност), МОЛ и звено са непопълнени. В този случай счетоводната статия ще има стойност, която представлява сума на амортизациите за група 5 и дейност 1, за всички МОЛ и за всички звена.

Всяка счетоводна статия от типовата операция се съставя само при условие, че след изчислението има ненулева стойност.

Третата и четвъртата подформа са само за разглеждане и съдържат данни за аналитичността на сметките от текущата счетоводна статия във втората подформа.

2. Настройки в сметкоплана и финансовите отчети за съдебната система

Извършени са промени в сметкоплана на съдебната система (Сметкоплан 2) за 2006 година, които са свързани с работата със СЕБРА. Добавени са сметки, променени са типовите операции и конфигурацията на касовите отчети.

IІI. Модул “Работна заплата”

1. Нови пера за обезщетения на държавни служители

Добавени са следните пера:

  • 671 „Обезщетение по чл.106 ал.4 ЗДС“ - използва се в случаите, когато е отработено част от предизвестието, а другата част се изплаща. В параметъра на перото се въвежда броя на неотработените дни от предизвестието;

  • 672 „Обезщетение по чл.107а ЗДС“ - използва се за изплащане на броя на договорените заплати при постигнато споразумение за прекратяване на правоотношението. В параметъра на перото се въвежда броя на заплатите.

2. Промяна в изчислението на осигурителните вноски

След проведена кореспонденция с НОИ сме променили стойността на общ параметър 24 за периодите след 04.2006. По този начин се променя изчислението на осигурителните вноски. Досега се изчисляваше общ размер на осигуровката и след това се извършваше поделяне в съотношение 65:35 между осигурителя и осигуреното лице. Отсега нататък най-напред ще се поделя процентът на осигуровката и след това ще се изчисляват самите осигурителни вноски.

3. Промяна в официалния календар

Променен е официалния календар за 24.04.2006 – денят е официален празник.

IV. Модул “Кадри”

1. Възможност за изготвяне на документи с двама управители

Добавена е възможност за изготвяне и подписване на трудов договор / документ от вид 11 / и допълнително споразумение / документ от вид 12 / от името на двама управители. За целта е необходимо в меню Настройки / Роли да се добави длъжност 21 и длъжностното лице, което я изпълнява. По този начин в трудово-правните документи ще се отпечатва информацията за двамата управители.

Забележка: Промяната е направена по поръчка на „Дуропак - Тракия Папир“ АД – гр.Пазарджик.

2. Справка по картотеката за избрано структурно звено

Работи се в „Справки“ / „По структурата към дата“. Избира се звеното и от допълнителното меню се продължава с „Кадрови данни“. Програмата изобразява всички служители от звеното и неговите подзвена с длъжностите, които изпълняват и цялата информация от техните досиета (лични данни).

Забележка: Промяната е направена по поръчка на „В и К“ – гр. Ловеч.

V. Модул “Статистика”

1. Справка по категории персонал за избрано звено

Направено е допълнение, за да може справката да се изготвя и по звена.

Забележка: Промяната е направена по поръчка на „В и К“ – гр. Ловеч.

VI.Модул "ПОРЪЧКИ-АББ"

1. Нова справка за технологичните операции

Справката показва всички операции, сортирани по номенклатурен номер и код на операция.

Забележка: Справката е създадена по поръчка на „Промел-Севлиево“ ООД.

2. Незавършено производство по маршрутни карти

Справката включва всички маршрутни карти, които не са завършени към входната дата. За всяка карта се посочва времето за завършване, предполагаемата крайна дата, стойността на труда, режийните и материала. Крайната дата се изчислява на базата на въведения коефициент на използване на работните места.

Забележка: Справката е създадена по поръчка на „Промел-Севлиево“ ООД.

3. Незавършено производство по изделия

Справката включва всички маршрутни карти, които описват изделия и за които има поне една незавършена МК за детайл. За всяко изделие се посочва оставащото време, плановия край и стойността на незавършеното производство. Полето "Оставащо време" съдържа сумата от оставащите времена в детайлните МК. Полето "Планов край" показва най-късната планова дата от незавършените детайлни МК. Полетата „Труд", "Режийни" и "Материал" са равни на сумата от съответните полета за детайлните маршрутни карти.

Забележка: Справката е създадена по поръчка на „Промел-Севлиево“ ООД.

VII. Подобрения

  • Добавена е възможност за промяна на периода при въвеждане на пера с ръчно въвеждане за повече от едно лице.

  • Променени са наименованията на колоните в служебната бележка за временна нетрудоспособност, съгласно публикуван образец, за периода след 01.04.2006 г.

  • Подреждането в хоризонталната рекапитулация по персонал се извършва най-напред по пореден номер, а за еднакви поредни номера – по личен номер на служител.

  • Във формите за конфигуриране на интерфейса към модул „Счетоводство“ от останалите модули в ПОЛИКОНТ са добавени данни за аналитичността на сметките.

  • Отстранена е грешка във формата за копиране на права от избрана длъжност.