ПОЛИКОНТ - 3.322
дата: 03-04-2007

[отпечатай]

I. Модул “Работна заплата“

1. Декларация № 6

Във връзка с последните изменения, публикувани в Указание на НАП, относно Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-8 от 2005г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица, обн. в ДВ бр.7 от 2007 г., в сила от 01.01.2007, е направена промяна в начина на изготвяне на декларация 6.

Декларацията се изготвя, като предварително трябва да се опишат периодите и видовете плащания, които да бъдат включени в нея. Изготвя се от меню НОИ / Данни за осигурени лица / Декларация № 6 2007 / Изготвяне.

Форма „Съдържание декларация 6“ се състои от две подформи. В първата подформа се въвежда номер на декларацията и коментар. Във втората подформа могат да се въвеждат само 4-ри записа. Причината за това е, че образеца на декларация 6 има само 4 колони. Попълването на колоните във втората подформа се извършва по-следния начин:

  • в поле „Код перо“ се попълва или избира кода на перото, като се използват познатите до сега кодове: 350, 360, 370 – аванс, 990 – заплати, 500 – ДОД за вече изплатени заплати, за които декларацията е вече подадена с осигуровките, 0 – за сметките по граждански договори;

  • в поле „За ММ.ГГГГ“ - се попълва месеца, за който са начислени съответните суми;

  • в поле „Дата нач./изпл“ - попълва се датата, на която са начислени или изплатени;

  • в поле „Фл.изпл?“ - попълва се „Д“ ако заплатите са начислени и изплатени и „Н“ ако заплатите са начислени, но не са изплатени;

  • в поле „От дата“ - попълва се само в случай, че се подават данни за граждански договори. Показва от коя дата на изплащане / дата на док./ да бъдат включени сметките за изплатени суми в декларация 6;

  • в поле „До дата“ - попълва се само в случай, че се подават данни за граждански договори. Показва до коя дата на изплащане / дата на док./ да бъдат включени в декларацията сметките за изплатени суми.

От допълнителното меню може да се изготви справката и нейния печатен образ и да се изготви файл по установения до сега начин.

При необходимост от предаване на повече от 4 записа с декларация 6, се въвеждат следващи записи в първата подформа.

При изготвянето на декларацията трябва да се отчита:

  • Осигуровките и данъците за всеки месец се изчисляват, като се включват осигуровки и данъци от месеца и корекциите, които са възникнали през месеца;

  • В случай, че заплатите за месеца са изчислени, но не са изплатени ( Фл.изпл? = „Н“ ), в декларацията се попълва поле 8 „вид плащане“ 2 и не се попълват данни за ДОД, т.е. поле 16 и 17 са 0.

  • В случай, че заплатите за месеца са начислени и изплатени и за този месец вече е подадена информация за начислени заплати, се използва „Код перо“ 500 и „Фл.изпл?“ „Д“. В този случай в декларацията се попълва поле 8 „вид плащане“ 3 и се попълват само данни за ДОД в поле 16 .

II. Модул “Граждански договори“

1. Изплатени сметки за период

Добавена е справка за изплатените сметки в избран период, като се отчита датата на изготвяне на документа.

III. Модул “Поръчки“

1. Въвеждане на ресурси за операция

Направено е разширение в описанието на технологията за производство, което позволява да се въвежда списък от необходими ресурси за изпълнението на дадена операция. Работи се в Основни данни / Номенклатура / Технология . Ако технологията позволява използването на алтернативни ресурси, те също могат да бъдат въведени. Всички ресурси, които са взаимно заменяеми трябва да имат един и същи номер на позиция. Можете да използвате полето "Приоритет" за да покажете на програмата, кой от въведените алтернативни ресурси е предпочитан от Вас (по-малкото число означава по висок приоритет).

2. Кодове на номенклатури при доставчици

Добавена е форма за записване на идентификационните кодове на номенклатурите при различните доставчици. Тя се извиква от допълнителното меню към форма Номенклатури.

3. Две мерни единици

Във форма Номенклатури са добавени полета за въвеждане на втора мерна единица и коефициент за преобразуване на количества от нея в първата мерна единица.

4. Промени в начина на работа с маршрутните карти

От тази актуализация вече не е необходимо въвеждането на „главна поръчка“ преди записването на самата маршрутна карта. Необходимите данни за поръчката ще се посочват в полета „Поръчка“, „Позиция“ и „И Номенклатура“.

Тестовете при обявяване на една маршрутна карта за изпълнена са смекчени. Това позволява приключването на работата с нея да става по-лесно.

5. Промени при работата с поръчки

При влизане във формите за работа с поръчки е добавен диалог, които Ви позволява да въведете код на поръчка, с която искате да работите. Ако това поле се остави празно формите ще работят с пълния списък на поръчките.

Функциите в допълнителното меню към екраните за работа с поръчки са разделени на две групи – за работа с поръчки и за работа с текущата позиция от поръчката.

Във формите за външни и вътрешни поръчки са добавени справки, които показват детайлите и материалите, необходими за изпълнението им.

Осигуряването на поръчките и позициите може да става автоматично или ръчно. Операторът може да разгледа и предназначението на дадена позиция.

IV. Модул “Складове“

1. Работа с поръчки

Описанието на всички складови документи е разширено, така че да позволява въвеждането на данни за позиция в поръчка. Тези данни се използват за автоматично актуализиране на съответните поръчки за доставка, експедиция и производство. Данните за поръчката не са задължителни, така че клиентите, които работят без модул „Поръчки“ няма да имат затруднения.

От това обновяване въвеждането на количества в складовите документи може да се прави в две мерни единици. Ако количеството е въведено във втората мерна единица, програмата автоматично го преизчислява към първата мерна единица.

Във връзка с горните промени са направени промени в печатните образи на складовите документи.

V. Модул „Счетоводство“

1. Нови възможности при интерфейса от модул „Работна заплата“

Добавена е възможността автоматичното контиране на перата от работната заплата да се извършва по разходни центрове. За целта в полето начин трябва да въведете: 31 – за контиране по разходни центрове, 32 – по разходни центрове без отделяне на корекциите, 35 – по разходни центрове с разпределяне и 36 – по разходни центрове с разпределяне и без отделяне на корекциите. Програмата ще направи изчисление на стойността и ще състави счетоводната статия за всеки разходен център. Ако желаете дадена статия от типовата операция да се състави само за определен разходен център трябва го посочите в съответните полета (РЦ,Разходен център).

Аналогично, ако използвате начин „по звена“ и желаете статията да се състави само за определено звено, трябва да го посочите в съответните полета (Зв.,Звено).

2. Автоматично контиране на платежни документи за период

До текущата версия на ПОЛИКОНТ потребителите можеха да контират избран платежен документ или всички платежни документи от дадена дата. Сега вече могат да задават период, в който да се намират документите за контиране.

VI. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Променен е печатния образ на служебната бележка за бюрото по труда, съгласно последния публикуван образец.

  • Отстранена е грешка, въведена с 221 актуализация, която ограничаваше изтриването на маршрутни карти.

  • Променен е експортът на данни към банка „АСЕТ“ във връзка с промени в спесификацията на банката.

  • Променени са печатните образи на трудово-правните документи в клиентска версия Прокуратура на РБ. Променен е текста за длъжностните лица, с които се извършва съгласуване на документите. Промените се отнасят за документите с начална дата след 1.04.2007.