ПОЛИКОНТ - 3.415
дата: 25-01-2011

[отпечатай]

I. Модул „Платежни документи“

1. Общи параметри

Добавена е форма, съдържаща параметри, които променят работата на някои алгоритми. Формата се извиква от „Основни данни“ / „Общи параметри“.

Първият общ параметър е „1. Номер на език за ПНП и ПНБ, SWIFT формат“. Ако стойността му е 0 всички текстови полета от експортираните платежни нареждания за персонала или платежни нареждания за бюджета в SWIFT формат се записват във файла без промяна. Ако стойността на параметъра е различна от нула ПОЛИКОНТ автоматично превежда текстовите полета на съответния език.

Забележка: Промяната е направена по поръчка на Посолство на Великобритания.

IІ. Модул „Кадри“

1. Нови основания за назначаване

Добавени са следните нови основания за назначаване:

  • № 70 "чл.123, ал.1, т.7 от КТ" - използва се за преназначаване на персонала при преотстъпване или прехвърляне на дейност от едно предприятие на друго;

  • № 71 "чл.123а, ал.1 от КТ" - използва се за преназначаване на персонала при отдаване на предприятието или част от него под наем, аренда или на концесия;

  • № 72 "чл.123а, ал.4 от КТ" - използва се за преназначаване на персонала при стария работодател след изтичане на договорите за отдаване под наем, аренда или на концесия.

2. Въвеждане на стаж за пенсиониране

Добавена е възможност да се въвежда изискуемият за пенсиониране трудов стаж в години и месеци за жени и мъже в "Основни данни"/"Точки пенсиониране".

3. Справка за служители, подлежащи на пенсиониране

Направена е промяна в справката за придобилите право на пенсиониране, като за периодите преди 2011 г. правото на пенсия се определя на база възраст и брой точки, а за периодите след това на база възраст и трудов стаж. При определяне на трудовия стаж се използва информацията от ПОЛИКОНТ за трудов стаж и професионален опит.

IІІ. Модул „Работна заплата“

1. Договор за обучение

Направена е промяна в името и предназначението на документ от вид 81. Новото му име е "Договор за управление/обучение". Документът ще се използва освен за начисляване на възнаграждението на управителите и за начисляване възнаграждението на специализантите, които получават възнаграждение по договор за обучение за придобиване на специалност от номенклатурата на специалностите, определени по реда на чл.181, ал. 1 от Закона за здравето. Разликата между двете предназначения на документа се отразява в поле "Фл.спец.". При стойност "Н" договорът е за управление, а при стойност "Д" – договорът е за специализант.

2. Осигуряване за специализанти

Добавен е нов вид осигуряване 93 "Специализанти по договор за обучение" и нова схема 50 "Специализанти с възнагр. по договор за обучение", които се използват в документите за осигуряване на специализантите по договор за обучение.

За специализантите се дължат вноски във фондовете „Пенсии“, „УПФ“, „Общо заболяване и майчинство“, „Трудова злополука“, „Безработица“, както и за здравно осигуряване. Може да разгледате осигурителна схема 50 и вноските, свързани с нея, от „Текущи данни“ / „Осигурителни схеми“.

3. Перо за възнаграждение на специализанти

Добавено е ново перо 143 "Възнаграждение специал.", което се използва за начисленото възнаграждение за отработено време на специализанти.

4. Възнаграждение и осигуряване на специализанти

Начинът на работа със специализантите е:

  • Създава се документ от вид 81 "Договор за управление/обучение", в който се попълват полетата за длъжност, възнаграждение и т.н, като задължително в полето "Фл.спец." се попълва "Д".

  • Създава се документ от вид 5 "Социално осигуряване" с вид осигуряване 93 и схема 50.

  • Лицето се добавя в списъка на текущия персонал в каталога на започване на договора.

  • На лицето се добавят незадължителни пера 143 „Възнаграждение специал.“ и 136 „База за ДОО-изп.директор“ за съответния период на действие на договора.

  • За лицето се отпечатват сметки за изплатени суми и служебна бележка. Ако желаете можете да отпечатвате и фиш.

Възнагражденията и осигурителните вноски на специализанти не се включват в статистическите справки. За тях се предава Декларация 1 и 6.

Внимание!!! Ако имате договори за обучение със специализанти е необходимо да направите съответните промени в шаблоните за платежни документи.

IV. Модул „НАП-уведомления“

1. Промяна в начина на работа

Направена е промяна в начина за изготвяне на уведомления по чл. 62, ал.4 от КТ. След избор на "Регистрация на договори" от меню "НАП/НОИ" вече може да се избират няколко възможности с различни предназначения.

  • "Регистрация уведомления" - Използва се за изготвяне на редовни, коригиращи и заличаващи записи за уведомления за регистрация на трудови договори, допълнителни споразумения и прекратяване на трудово правоотношение.

  • "Регистрация по чл.123 от КТ" - Използва се за изготвяне на редовни, коригиращи и заличаващи записи за регистрация на споразумения при смяна на работодател. В този случай задължително трябва да е въведено допълнително споразумение и при изготвянето му в първото основание трябва да бъде въведено основание, свързано с чл.123 или чл.123а от КТ. Ако допълнителното споразумение е първо за лицето в тази фирма, във второто основание задължително трябва да е въведено основанието за сключване на трудовия договор.

  • "Смяна на Булстат" - Използва се за изготвяне на редовни, коригиращи и заличаващи записи за регистрация при смяна на Булстат на фирмата. В този случай не е необходимо да се изготвят допълнителни споразумения (няма основание в КТ). В регистрацията се включват всички работещи, за които към датата на промяна има сключено правоотношение. След избора на тази възможност се изобразява форма със списъка на персонала. Лицата, за които не желаете да се предават данни могат да се изключат с флага за участие, като се въведе стойност "Н". От допълнителното меню се изготвя файлът по установения до сега начин.

  • "Справка за пред. данни" - използва се за разглеждане на предадените данни.

V. Модул „НАП-Осигурени лица“

1. Промени в Декларация 1

В ДВ бр.6 / 18.01.2011 г. са публикувани промени в „Наредба № Н-8 от 29.12.2005 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица“ .

В ПОЛИКОНТ е направена промяна при попълването на данните за Декларация 1 в съответствие с промените в наредбата:

  • Полетата за област, населено място, пощенски код и адрес не се попълват във файла. Тези полета се попълват служебно от НАП.

  • Полетата, свързани с информацията за фонд ГВРС не се попълват.

  • С Декларация 1 могат вече да се предават данни и за специализантите.

VI. Модул „Граждански договори“

1. Въвеждане на вид доход в сметките за минали периоди

Добавена е възможност за промяна на вида на дохода в сметките за изплатени суми за минали периоди в "Справки"/"Промяна на вид доход". Тази информация ще се използва при изготвянето на годишната справка за изплатени суми по чл.73 от ЗДДФЛ. В момента за всички въведени сметки доходът е отнесен към вид 1.

VII. Модул „Фактури“

1. Създаване на приходен касов ордер от фактура

Добавена е възможност за автоматично създаване на приходен касов ордер от фактура, проформа или сторно. Ако искате да използвате тази възможност е необходимо да се позиционирате върху съответния документ за продажба и от допълнителното меню да изберете „Приходен касов ордер“. Програмата ще добави в дневника на платежните документи приходен ордер с данните от фактурата – дата, контрагент, вносител, стойност, основание, паспортни и адресни данни. След като касовият ордер е генериран и промените контрагента, получателя, стойността или забележката във фактурата, програмата автоматично ще актуализира съответната информация в ордера.

VІII. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • В документите за прекратяване на трудово правоотношение се отпечатва класификация на длъжността към датата на прекратяване.