ПОЛИКОНТ - 3.417
дата: 02-03-2011

[отпечатай]

І. Модул „Работна заплата“

1. Допълнения за работа със специализанти

Във връзка с публикуване на Упътване за попълване на сметките за изплатени суми са направени следните допълнения:

  • На лицето е необходимо да се добавят пера 137 "Нормативно признати разходи" и 142 "ФРЗ и кор.за из.тр.прав."(освен пера 143 и 136);

  • Необходимо е да се промени стойността в общ параметър 51 "Нормативно признати разходи ИД" на 25.

  • При изготвянето на сметките за изплатени суми трябва де се има предвид, че:

    - в сумата по сметка се попълва възнаграждението за месеца. Ако лицето ползва отпуск за временна нетрудоспособност, възнаграждението за първите три дни, които осигурителят изплаща, не се включват в сумата;

    - сумата за нормативно признатите разходи се определя върху сумата по сметка;

    - осигурителният доход включва възнаграждението за месеца, възнаграждението за първите три дни от временната нетрудоспособност, ако има такава;

    - осигурителният доход не може да бъде по-малък от минималния осигурителен доход по основна икономическа дейност на осигурителя и по групи професии;

  • За тези лица е препоръчително да се отпечатва и фиш. В него ще има информация за възнаграждението за първите три дни, които осигурителят изплаща, ако лицето ползва отпуск за временна нетрудоспособност.

2. Автоматично изготвяне на допълнително споразумение (вид 2) при прекласиране

Добавена е възможност за автоматично изготвяне на допълнително споразумение от вид 2 при прекласиране. Може да се направи от меню "Справка" / "Справки текущ персонал" / "Пр.стаж". В справка се изобразява информация за всички лица, подлежащи на прекласиране. От допълнителното меню могат да се генерират споразуменията, като в резултат се изобразява информация за резултата от генерирането.

ІІ. Модул „НОИ-Парични обезщетения“

1. Промени във файла за придружителното писмо

Във връзка с публикувана спецификация на входните файлове с данни от придружителните писма и описите за изплащане на парични обезщетения от НОИ е направена промяна във файла, съдържащ информация за придружителното писмо. В него са допълнени полета с допълнителна информация за лицето, което представлява осигурителя.

ІII. Модул „Кадри“ , „Работна заплата“

1. Промени при създаване на групи за единна номерация

Променена е формата, в която се създават групите от документи, които имат автоматична и обща номерация. Както знаете формата се стартира от „Настройки“ / „Групи за номерация“.

До текущата актуализация потребителите можеха да включват в една група един или няколко вида документи. Всеки вид документ можеше да участва само в една група. Както знаете с документ от вид 3 Отсъствие в ПОЛИКОНТ се въвеждат всички видове отсъствия – платени, неплатени отпуски, отсъствия поради временна неработоспособност и отглеждане на дете. Програмата не позволяваше да се извършва отделна номерация на различните видове отсъствия.

С текущата актуализация този проблем е разрешен. Когато включвате в група за номерация документ от вид 3 Отсъствие, вече е необходимо да уточните и самия вид на отсъствието ( 1 – Платен отпуск, 2 – Неплатен отпуск, 3 – Болнични, 4 – Отглеждане на дете).

Пример 1: Платените и неплатените отпуски са с единна номерация

Група

Вид

Вид документ

Отс.

Вид отсъствие

3

3

Отсъствие

1

Платен отпуск

3

3

Отсъствие

2

Неплатен отпуск

Пример 2: Платените отпуски са с една номерация, а неплатените отпуски – с друга.

Група

Вид

Вид документ

Отс.

Вид отсъствие

3

3

Отсъствие

1

Платен отпуск

4

3

Отсъствие

2

Неплатен отпуск

Работата с останалите видове документи е непроменена, т.е. за тях полето „Отс.“ не се попълва (остава 0).

Напомняме, че когато документите участват в групи за номерация, програмата генерира автоматично следващ номер и не позволява дублиране на номера в рамките на календарната година.

2. Автоматична номерация на документи за отсъствие

Променени са формите за работа с дневника на документите в:

  • модул „Кадри“ / „Личен състав“ / „Служители“ (или „Кандидати“, „Напуснали“, „Пълна картотека“) / F5 / “Документи“

  • модул „Работна заплата“ / „Лич.състав“ / „Документи“

  • модул „Работна заплата“ / „Тек.данни“ / „Персонал“ / F5 / “Документи“.

Добавени са две нови колони „Отс.“ и „Вид отсъствие“. В тях се съдържа информация за вида на отсъствието само за документите от вид 3 Отсъствие. Полетата се попълват автоматично на база на въведената информация във формата със съдържанието на отсъствието.

Новите полета се използват в случаите, когато желаете автоматична номерация на документите за отсъствия. Може да работите по два начина:

I начин: Въвеждате данните за отсъствието, като оставяте номера на документа празен. Попълвате в полето Отс.“ видът на отсъствието (1 – Платен отпуск, 2 – Неплатен отпуск, 3 Болничен, 4 – Отглеждане на дете). Програмата веднага ще генерира номер на документа. След това въвеждате съдържанието на документа за отсъствие.

II начин: Въвеждате данните за отсъствието без да въвеждате данни в полето „Номер на документ“ и „Отс.“. Програмата ще попълни полето за номер с 1. Въвеждате съдържанието на отсъствието. Програмата попълва автоматично полето за вид отсъствие и генерира следващ пореден номер.

За всички останали документи новите полета не се попълват („Отс.“ има стойност 0).

ІV. Модул „Счетоводство“

1. Промени, свързани с изменения в Правилника за прилагане на ЗДДС (ДВ бр.10 от 2011 г.)
  • Създадена е нова сделка „26 Облагаема – 9 %“.

  • Създадено е ново основание за начисляване на ДДС „3 Настаняване от хотелиер“, което е свързано с 26 сделка (модул „Фактури“).

  • Текстът“ 7 %“ се заменя с текст „7/9 %“ в „Дневник на продажбите“ и „Декларация за ДДС“ за данъчни периоди след 01.02.2011 г.

  • След 01.02.2011 г. към стойността на колонка 1-30 на декларацията за ДДС се добавя и 03-44 (ДО при тристр. операции).

  • След 01.02.2011 г. файловете decklar.txt, pokupki.txt и prodavbi.txt ще бъдат с кодиране cp1251. В тази връзка в модул „Фактури“, меню „Импорт“ вече ще има две възможности: „Зареждане на дневн. продажби (МИК)“ и „Зареждане на дневн. продажби (CP1251)”.

  • Направени са промени в тестовете за ДДС, в съответствие с новия тип сделка.

  • Промени във VIES декларацията след 01.02.2011 г. - към текста „ЕГН / ЛНЧ“ се добавя „служебен номер от регистър на НАП“, а в края на декларацията се променя текстът на забележката.

    V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Отстранена е грешка в печатния образ на придружителното писмо за болничните листове.

  • Добавена е възможност за отпечатване на уведомление за избрано лице в регистрация на уведомленията.

  • Отстранена е грешка в справката за стойност на поръчка за доставка.

  • Отстранена е грешка при изготвяне на печатния образ на маршрутна карта – поле „количество на основен материал“.

  • Направена е промяна в печатния образ на придружителното писмо при подаване на уведомления по чл.62 от КТ, във връзка с изменение в Наредбата.