ПОЛИКОНТ - 3.449
дата: 21-07-2012

[отпечатай]

I. Модул „Работна заплата“

1. Промени при изчисляването на възнаграждението за платен отпуск

Във връзка с изменението в законодателството за държавната администрация е променен начина на изчисляване на възнаграждението за платен отпуск. В чл.26, ал.1 и 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация е определено, че възнаграждението се изчислява на база основната месечна заплата към момента на започване на отпуската и броя на работните дни през месеца. За държавните служители и за работещите по трудово правоотношение, за които е в сила чл.107а от КТ, е направена промяна след 01.07.2012г., като възнаграждението се изчислява въз основа на основната месечна заплата и работните дни в месеца.

2. Промени при изчисляването на обезщетения по КТ и ЗДСл.

Във връзка с изменението в законодателството за държавната администрация е променен начина на изчисляване на паричното обезщетение за компенсиране на неизползваните дни за платен годишен отпуск. В чл.26, ал.4 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация е определено, че размерът на обезщетението се изчислява на база основната месечна заплата към датата на прекратяване на правоотношението и средномесечния брой работните дни през съответната година. За държавните служители и за работещите по трудово правоотношение, за които е в сила чл.107а от КТ, е направена промяна след 01.07.2012г., като паричното обезщетение се изчислява от основната месечна заплата към датата на прекратяване и средномесечния брой работни дни (стойността на общ параметър 49).

Останалите обезщетения се изплащат на база основна месечна заплата към деня, предхождащ прекратяването на правоотношението, независимо от стойността на общ параметър 48 и 49.

3. Промени в Стандарт 19

Във връзка с изменението в законодателството за държавната администрация е направена промяна при начисляването и отписването на сумите за неизползван отпуск за държавните служители и за работещите по трудово правоотношение, за които е в сила чл.107а от КТ. Сумите за неизползван отпуск за тези служители след 01.07.2012г се изчислява на база основна месечна заплата.

4. Нови служебни пера

След 01.07.2012г. са добавени следните нови служебни незадължителни пера:

  • перо 191 "Доп.възн.за постиг.резултати" - може да се използва за начисляване на допълнително възнаграждение за постигнати резултати през месеца. Възнаграждението подлежи на облагане по ЗДДФЛ и върху него се начисляват социални и здравни осигурителни вноски. Участва и при изчисляването на размера на премиите в статистическите справки.

  • перо 36 "База за нощен труд" - в стойността му се въвежда възнаграждението за 1 час нощен труд. Използва се при изчислението на перо 193.

  • перо 193 "Нощен труд" - използва се за начисляване на нощен труд с възнаграждение за 1 час, попълнен в перо 36 "База за нощен труд". Използва се в случай, че за различните служители е договорено различно възнаграждение за 1 час нощен труд.

IІ. Модул „Кадри“

1. Улеснение при изготвянето на трудово-правните документи и документите за командироване

При изготвянето на трудово-правните документи (от вид 11, 12, 15, 21, 22, 23, 24 и 25) и документите за командироване (вид 61, 62, 63 и 65) е направено дадена възможност за попълване на полетата за "Още основания" и "Други условия" с фиксиран общ текст, без де е необходимо този текст ръчно да се добавя в съответните полета на документа от съответния вид. За тази цел желаните текстове могат да се въведат в меню Настройки / Префикси докум. в полетата "Текст1" и "Текст2" за съответния вид документ. При изготвянето на всеки документ, въведеният текст от поле "Текст1" ще се преписва автоматично в поле "Още основания", а въведеният текст в поле "Текст2" в поле "Други условия". При необходимост полета "Още основания" и "Други условия" може да бъдат допълнени допълнително.

Например: В поле "Текст1" на документ от вид 11 се попълва " и лична молба на лицето", а в "Текст2" се попълва "Настоящият документ може да бъде оспорван пред комисията по назначаване". При попълване на съдържанието на трудов договор, въведените текстове ще се преписват в документа автоматично. Текстовете ще се се отпечатват при изготвянето на печатен образ на документа.

Забележка: Функцията е създадена по поръчка на Министерство на външните работи.

2. Поименно щатно разписание по длъжности

Направена е нова печатна форма на поименно щатно разписание по длъжностите. Тя може да се изготви от меню Справки / Поим. щатно разписание, като се се избере желаното звено и от допълнителното меню "Печатна форма - форма 6". В справката се съдържа информация за звената и назначения персонал в тях. За персонала се съдържат данни за персонален номер, звание, трите имена, ЕГН, длъжност, код по НКПД, основна заплата, доплащане за прослужено време, други доплащания и брутна заплата.

IІІ. Модул „Счетоводство“

1. Импорт и осчетоводяване на разходни документи

Добавена е възможност за импортиране на разходни документи в ПОЛИКОНТ от дневник на покупките. За да използвате тази функция трябва да изберете Счетоводни операции / Интерфейс ФАКТУРИ / Импорт на разх.док. На екрана ще се изобрази таблица, която показва всички разходни документи, намиращи се в момента в ПОЛИКОНТ.

Импортът се стартира от допълнителното меню Импорт от дневн. на пок. Той преписва документите от дневника в междинна таблица. Тук Вие можете да ги огледате, да проверите идентификационните номера на контрагентите и след това да ги заредите в ПОЛИКОНТ. При зареждането програмата автоматично определя вида на документа, типа на сделката и добавя, ако е необходимо, контрагента. След като приключи прехвърлянето данните от междинната таблица се изтриват.

Ако някой от документите вече съществува в ПОЛИКОНТ той не се зарежда повторно.

Въведените разходни документи могат да бъдат автоматично осчетоводени по същия начин, както приходните фактури.

Работи се в следната последователност:

  • Създават се типови операции за осчетоводяване на различните видове разходни документи.

  • Извършва се конфигуриране на типовите операции от Счетоводни операции / Интерфейс ФАКТУРИ / Конфигуриране. ( За разходните документи не могат да се използват начини „2“ и „4“ - вижте помощта).

  • Осчетоводяването се извършва от Счетоводни операции / Интерфейс ФАКТУРИ / Контиране на разх.док. Формата показва разходните документи, чиято дата на издаване е в рамките на текущия счетоводен период. Осчетоводените разходни документи са оцветени в черно, а тези, които не са били осчетоводени автоматично – в синьо. Вие трябва да свържете всеки син документ с подходяща типова операция. Самото контиране се извършва от допълнителното меню . Можете да осчетоводите само текущия документ или всички документи за даден период от време. Програмата ще поиска от Вас да изберете папка и след завършване на операцията ще попълни срещу документа номера й и поредния номер на записване в нея.

    Забележка: Функцията е създадена по поръчка на „Аспект консулт“ ЕООД – гр.Пловдив.

    IV. Извършени подобрения

  • В табличната форма на поименното щатно разписание (модул "Кадри" / меню Справки / Поим. щатно разписание / Таблична форма) са добавени полета за номер на звание и съкратеното наименование на званието.

  • В табличната хоризонтална форма по персонал (модул "Работна заплата" / меню Справки / Генератор на рекапитулации / В персонал хориз.30 ) са добавени полета за номер на звено, номер и наименование на разходен център.

  • При отпечатването на фишовете на персонала е добавено да се отпечатва званието преди името на лицето.

  • Добавена е възможност за генериране на документи на държавните служители и работещите по трудово правоотношение, за които е в сила чл.107а от КТ, с увеличение на основната месечна месечна заплата с %, свързан с оценката за атестация.