ПОЛИКОНТ - 3.463
дата: 27-03-2013

[отпечатай]

I. Модул „Кадри“ и „Работна заплата“

1. Работа с досиета

До текущата актуализация в ПОЛИКОНТ при въвеждане на досиета на кандидати и служители имаше контрол за дублиране за ЕГН/ЛНЧ и флаг за ЕГН. Ограничението не позволяваше случайно или нарочно да въведете досието на един служител повече от веднъж.

С текущата актуализация това ограничение се премахва. Промяната е направена във връзка с решаване на проблемите по обработката на вторите трудови договори със същия работодател, както и на случаите за смяна на осигуряването през месеца.

Във формата за въвеждане на досиетата е добавено ново поле „Флаг“. В ПОЛИКОНТ вече има нов контрол за дублиране по ЕГН/ЛНЧ и флаг. За съществуващите досиета по време на актуализацията новото поле се попълва автоматично със стойност по подразбиране. Тази стойност съвпада със стойността на поле „Флаг за ЕГН“ (0 – за българите, 2 – за чужденците). В новото поле може да въвеждате следните стойности: 0,1,3,5,7 и 9 - при флаг за ЕГН = 0 (ЕГН), и съответно 2,4,6 и 8 при флаг за ЕГН = 2 (ЛНЧ). С други думи направената промяна позволява досието на един служител с ЕГН да бъде въведено 6 пъти за различни персонални номера, а с ЛНЧ – 4 пъти.

2. Флаг за участие в описи за документ 3 Отсъствие

В съдържанието на документите за отсъствие е добавено ново поле „Фл.опис“. Полето се използва от програмата при автоматичното генериране на описи в модул „НОИ-Обезщетения“. При стойност 'Д' съответният документ се включва от програмата при генерирането, а в противен случай – не.

За платените и неплатените отпуски стойността на полето винаги е 'Н', за болничните – 'Д', а за документите за бременност и раждане и отглеждане на дете – флагът може да има стойност 'Д' или 'Н' (за служителите с допълнителен трудов договор при същия работодател).

3. Допълнителен трудов договор със същия работодател

Направената промяна при работата с досиетата може да използвате за автоматизация на обработката на допълнителните трудови договори със същия работодател.

Ако с даден служител (българин) имате един основен и два допълнителни трудови договора трябва да постъпите по следния начин:

  • Да въведете в списъка с персонала служителят три пъти с три различни персонални номера – например с номера 101 (за основния договор), 216 и 310 (за допълнителните).

  • За всеки от персоналните номера трябва да въведете досие. И в трите досиета трябва да попълните еднакви данни за ЕГН, флаг за ЕГН = 0, адресни, паспортни данни и данни за ценз.

  • В досието на номер 101 в поле флаг – въведете 0, за номер 216 – 1, а за 310 – 3.

  • За всеки от персоналните номера въведете съответните трудово-правни документи, документи за осигуряване, банкови сметки и др.

  • Не забравяйте да въведете данните за отсъствията за всеки от персоналните номера. Изключение правят платените и неплатените отпуски, които се ползват независимо по всяко правоотношение. За отсъствията по болест – въведете еднакви документи за персоналните номера. Полето „флаг за опис“ трябва да има стойност 'Д' за трите персонални номера. За отсъствията за бременност и раждане и отглеждане на дете отново се въвеждат еднакви документи за отсъствие. Полето „Флаг за опис“ трябва да има стойност 'Д' само за основния персонален номер 101, а за допълнителните 216 и 310 – стойност 'Н'.

  • Добавете персоналните номера в съответните каталози за изчисление на работната заплата.

  • За всеки от персоналните номера програмата ще формира отделен фиш на база на въведените данни в документите и ще изготви отделен запис за Декларация 1 със съответните данни за вид осигуряване, доходи, дни, проценти и т.н.

  • За обработката на болничните и работата с описите може да прочетете повече в следващата точка.

    Ако преди актуализацията за служителите с основен и допълнителен договор сте въвели отделни персонални номера и две досиета с различни флагове за ЕГН (0 и 2), за да заобиколите съществуващия контрол, може да постъпите по следния начин:

  • Позиционирайте се върху персоналния номер с неверния флаг за ЕГН и влезте в неговото досие.

  • От допълнителното меню на формата изберете „Промяна на флаг ЕГН“.

  • Програмата ще поиска потвърждение за промяната. Потвърдете с „Да“.

  • Програмата ще промени флага за ЕГН и ще установи стойността на поле „Флаг“.

    Планираме в следващите актуализации да автоматизираме поддържането на еднакви данни в досиетата с еднакви ЕГН, преписване на информацията от документите за отсъствие, автоматично прехвърляне на данните за достигнатия осигурителен доход по едното правоотношение в другите, както и обобщаването на данните за годишното изравняване на ДОД.

    4. Промени при импорт на данни

    Във връзка с промяната при работата с досиета е променен начинът на идентификация на служителите при импорт в модул „Работна заплата“ на данни за телефони, графици, нощен труд, както и при първоначално зареждане на досиета, банкови сметки, суми за годишно изравняване на ДОД и др. Програмата определя служителите като използва данните в полета „ЕГН/ЛНЧ“ и „Флаг“ (вместо поле „Флаг за ЕГН“).

    II. Модул „НОИ-Обезщетения“

    1. Промени и нови възможности при работата с описи

    Във връзка с предаването в НОИ на информацията за болничните листа за служителите с основен и допълнителен трудов договор в ПОЛИКОНТ са направени следните промени:

    При автоматичното добавяне на повече от 50 документа към създаден от потребителя опис, програмата вече сама създава един или повече описи и добавя останалите документи към тях. Създадените от програмата описи преписват всички полета от текущия опис, с изключение на полето номер.

    Създадена е възможност за групиране в описите на еднаквите болнични на персоналните номера на един служител чрез посочване на главен номер на опис и пореден номер в опис. За целта във втората подформа „Списък от документи“ са добавени две нови полета „ГД-N опис“ и „ГД-пор.N”. За да се групират два или повече записа е необходимо е да са изпълнени следните условия:

    • документите да имат еднакви номера, дати и начални дати и да са с еднакъв код на основен документ (0-болничен или 1-бременност и раждане);

    • документите да са на различни персонални номера с еднакви ЕГН, флаг за ЕГН и имена.

    При изготвянето на файловете и отпечатването на описите и придружителното писмо, всяка група от свързани болнични листа се приема за един болничен лист със съответния брой приложения 15 към него. Приложените документи към всеки един от свързаните записи се взема предвид при формиране на броя и списъка с приложенията. Данните за банковата сметка (ако се декларира такава) се вземат от главния запис.

    При автоматичното генериране на описи програмата сама свързва еднаквите документи за отсъствие по болест и бременност на раждане на персоналните номера с еднакви ЕГН и флаг за ЕГН. Тя определя необходимостта от деклариране на банкова сметка и я закача в първия запис от групата. Програмата се грижи свързаните болнични да се добавят последователно в един и същи опис.

    При автоматичното генериране на описи не се включват документите за отсъствие с флаг за опис = 'Н'.

    При изготвянето на файла с данните за болничните (POPO2007.txt) програмата отчита свързаните записи и попълва коректно полетата за брой и пореден номер на приложение 15.

    При изготвяне на справката „Дни и часове БЛ“, при отпечатването на Приложение 15 и при попълване на данните за него във файла POPO2007.txt за болничните с повече от едно правоотношение се попълват данни за дневното работно време за периодите на отсъствие, независимо от отчитането на работното време – подневно или сумирано.

    При добавяне в описите на болнични листа с код на основен документ '1' програмата вече не добавя автоматично приложение с код 18 (Декларация от осигурителя за правото на парично обезщетение).

    III. Модул „Кадри

    1. Нови основания за преназначаване

    Във връзка с изменения в нормативната уредба за държавната администрация са добавени следните нови основания за преназначаване по трудово и служебно правоотношение:

    • чл.67, ал.5, т.1 от ЗДС и чл.107а, ал.11, т.1 от КТ - за увеличаване на основната заплата, във връзка с годишната оценка на служителя;

    • чл.67, ал.5, т.2 от ЗДС и чл.107а, ал.11, т.2 от КТ - за увеличаване на основната заплата след завръщане от отпуск по майчинство;

    • чл.67, ал.5, т.3 от ЗДС и чл.107а, ал.11, т.3 от КТ - за увеличаване на основната заплата след изтичане на изпитателен срок;

    • чл.67, ал.5, т.4 от ЗДС и чл.107а, ал.11, т.4 от КТ - за увеличаване на основната заплата след продължителен отпуск;

    • чл.67, ал.5, т.5 от ЗДС - за увеличаване на основната заплата след завръщане от командировка в друга администрация;

    • чл.67, ал.5, т.6 от ЗДС и и чл.107а, ал.11, т.5 от КТ - за увеличаване на основната заплата при преназначаване на друга длъжност.

    При създаване на документ от вид 24 "Заповед за заплати" след 01.01.2013 г. се използва основание чл.67, ал.5, т.1 от ЗДС.

    2. Промени в документ за присъждане на ранг на държавен служител

    Във връзка с изменения в нормативната уредба за държавната администрация е направена промяна в печатния образ на документа за присъждане на ранг на държавен служител. Изготвянето на документа на основание чл.75, ал.1 е във връзка с чл. 26 от Наредбата за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация. Изготвянето на документа на основание чл.75, ал.2 е във връзка с чл. 27 от Наредбата. За да се отпечатат алинеите и буквите на чл.26 в документа е необходимо да се попълнят в полето "Коментар".

    Отпечатването се извършва от допълнителното меню.

    3. Промени при отпечатване на трудов договор и допълнително споразумение

    Направена е промяна при отпечатването на документите от вид 11 Трудов договор и 12 Допълнително споразумение. Промяната се отнася за документите с дата след 1.02.2013 г., в които системата на отчитане на работното време е 'С' – Сумирано-1 месец и режимът на работното време е трисменен. При отпечатването на тези документи текстът за работното време не съдържа информация за работната седмица.

    Забележка: Промяната е направена по поръчка на „Идеал Стандарт-Видима“ АД.

    IV. Модул „Платежни документи“

    1. Избор на начин на плащане при експорт на платежни нареждания за персонала в SWIFT и Райфайзен On line

    Във формата за избор на диапазон от платежни документи е добавено поле „Мас. плащане“. Ако имате договор за масово плащане и искате платежните да се оформят съгласно договора, полето трябва да има стойност „Д“, в противен случай - „Н“.

    V. Отстранени грешки и извършени подобрения
  • Подобрена е скоростта при зареждане на големи файлове в интерфейса към модул „Счетоводство“. Добавени са повече съобщения за некоректни входни данни.

  • Перо 387 Осигурителен доход др. работодател в периодите след 1.1.2013 г. е с корекции и неговата стойност може да се променя дори при подписани ведомости.

  • Във формата за избор на номенклатура са добавени две нови полета: „Цена“ и „Парична единица“.

  • При отпечатването на сметкоплан в модул „Счетоводство“ аналитичните признаци на сметките се подреждат по номер на изобразяване, а не по код.

  • Във всички форми на поименно щатно разписание с информация за ранг на държавен служител, за служителите, назначени по трудово правоотношение, полетата за ранг се оставят празни.

  • Във връзка с измененията на Правилника за прилагане на ЗДДС в ДВ. 20 от 1.3.2003 г. се премахва текстът ", ал. 1 и 4" от антетката на колона 21 (ДО на доставките по чл.140, ...) на дневника на продажбите и от наименованието на клетка 16 в декларацията за ДДС.

  • Направени са промени в официалния календар за 2013 г. 11.05.2013 г става почивен ден, а 18.05.2013 - работен ден (Решение N 192 / 21.03.2013 г.).