ПОЛИКОНТ - 4.524
дата: 04-04-2016

[отпечатай]

I. Модул "Поръчки"

1. Справка за потребността от материали

Справката включва материалите, които са необходими за записаните и разрешени вътрешни поръчки. Тя се изработва към текущия момент и към текущата степен на осигуряване.

Всеки ред от справката описва един материал и съдържа пореден номер, номер и име, мярка, потребност, наличност във фирмата, запазено количество от тази наличност, очаквано количество от доставки, запазено количество от доставки, дефицит, дата, към която материалът се изчерпва, дата, към която се достига минималната наличност, номенклатурна група, приоритетен доставчик и очаквани дни за доставка от посочения доставчик.

Промяната е направена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

2. Промени в планирането на ресурсите

С тази актуализация се премахва общ параметър 209 "Актуализация на връзките между поръчките". Програмата винаги ще преглежда и евентуално ще актуализира начина на осигуряване (резервираните количества от складове и планова наличност, в зависимост от текущата наличност). Възможно е в резултат на актуализацията някои поръчки да имат нужда от преосигуряване.

3. Справка за необходими ресурси по МК

В ПОЛИКОНТ е добавена нова справка, която показва какви са необходимите ресурси по оставащите операции за записаните и разрешените маршрутни карти. Тя съдържа следната информация: номер и код на маршрутна карта, номенклатура, поръчано количество, код на операция, оставащо количество за изпълнение по операцията, номер и име на ресурс, разходна норма и необходимо количество от ресурса.

4. Справка за ресурсно осигуряване

Създадена е нова справка с 4 подформи, която предоставя информация за текущото състояние на складовата наличност на ресурсите и запазените количества от тях, наличността на ресурси от поръчки за доставка и вътрешни поръчки, както и резервираните количества от тях. В десните подформи се съдържа информация за запазените складови количества по поръчки и за запазените ресурси от поръчки за изпълнението на други поръчки.

5. Съхраняване на документи за поръчки

В ПОЛИКОНТ съществува възможност за въвеждане на списък от документи и тяхното съдържание към поръчките.

Списъкът се въвежда от допълнителното меню на горната подформа на формите за работа с поръчките – външни, вътрешни и за доставка.

За всяка поръчка могат да се въвеждат следните данни:

  • пореден номер
  • дата
  • вид документ
  • име на вид документ
  • дата на документ
  • коментар
  • образ

Поредният номер трябва да е уникално число в рамките на избраната поръчка. В режим на добавяне програмата предлага автоматично следващ номер.

Полето за дата съдържа датата на издаване или регистрация на документа.

Видът на документа се посочва чрез въвеждане в поле "Вид докум." или чрез използване на форма за избор. Видовете документи трябва предварително да се въведат във формата за работа с първичните документи. На всеки ред може да се зарежда файл със съдържанието на съответния документ. Могат да се зареждат файлове от различен тип – doc, rtf, pdf, bmp, jpeg, xls, html и др. По всяко време потребителите имат достъп до заредената информация през ПОЛИКОНТ.

Полето за коментар е незадължително за въвеждане.

При изтриването на поръчката програмата автоматично изтрива и въведения списък от документи към нея.

Възможността е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

II. Модул "Кадри"

1. Въвеждане на данни за стаж

Добавена е възможност за въвеждане на данни за стажа на лицето, за периодите преди назначаването му в организацията и/или преди започване на работа с ПОЛИКОНT.

Данните могат да се въведат в меню "Личен състав" / "Служители" ("Кандидати", "Напуснали" или "Пълна картотека") и от допълнително меню "Архивна кариера". Данните за стажа се въвеждат като се попълват следните полета:

  • период - въвеждат се началната и крайната дата на периода, за който ще се въвеждат данни за местоработата и стажа;
  • звено (номер и наименование) - избира се от списъка на архивните звена, ако ще се въвеждат данни за работа в организацията;
  • длъжност (номер и наименование) - избира се от списъка на архивните длъжности;
  • контрагент (номер и наименование) - избира се от списъка на контрагентите, ако ще се въвеждат данни за кариера във външни организации;
  • трудов стаж - години, месеци и дни;
  • трудов стаж с професионален опит - години, месеци и дни;
  • служебен стаж - години, месеци и дни;
  • стаж по специалността - години, месеци и дни.

Данните за всеки вид стаж се въвеждат в съответните полета - ГГ, ММ, ДД. За даден вид стаж се изисква полетата да са едновременно попълнени или празни. Програмата не позволява да въвеждате отрицателни числа в полетата за стаж. Годините стаж не могат да са повече от 80, месеците от 12, а дните от 30.

От допълнителното меню със "Справка за стаж" може да се изготви справка с обобщените данни за стажовете по видове.

2. Справка за стаж на служител в документите за назначаване

Добавена е възможност за изготяне на справка по видове на стаж на лице, за което се изготвят документи за назначаване - документи от вид 11 "Трудов договор" и 21 "Заповед за назначаване на ДС". Справката може да се изготви от допълнителното меню "Справка за стаж" в съдържанието на документа. Тя съдържа данни за стажа на лицето по видове, изготвена към началната дата на документа.

3. Установяване на стаж в документи за назначаване

Добавена е възможност за автоматично установяване на стаж по видове на лице, за което се изготвят документи за назначаване от вид 11 и 21. Установяването се извършва от допълнителното меню "Установяване на стаж". В този случай, стажа на лицето се установява на база въведените данни за видовете стаж във формата "Архивна кариера".

Промените в модул "Кадри" са направени по поръчка на Агенция "Пътна инфраструктура".

4. Електронен подпис на длъжностни лица

Добавена е възможност за съхраняване на електронен подпис на длъжностно лице. Подписът може да се съхрани в меню Настройки / Длъжностни лица в поле "Ел.подпис". Файлът с подписа е с разширение "rtf".

5. Подписване на документи с електронен подпис на длъжностни лица

Добавена е възможност за подписване на всички кадрови документи с електронен подпис. Документите за подписване могат да се изготвят от съдържанието на съответния документ от допълнителното меню  -  ... ЕП.

Промените в модул "Кадри" са направени по поръчка на МВнР.

III. Модул "Граждански договори"

1. Обобщени данни за годишна справка по чл.73 от ЗДДФЛ

Добавена е възможност при изготвянето на годишната справка по чл.73 от ЗДДФЛ да се обединят данните за изплатените сметки от различни фирми с един и същ Булстат. Това може да се направи като:

  • Във всяка фирма се зареждат данните за файла за годишна справка. Работи се в каталога за месец декември, в меню "Справки" / "Файл за год.справка".
  • В една от фирмите се изготвя обобщената справка. Работи се в каталога за месец декември, в меню "Справки" / "Общ файл за год.спр.". Изобразява се форма, в която са обобщените данни от всичките фирми с един Булстат. Обобщаването се извършва по ЕГН и вид доход. Данните трябва да са подредени по пореден номер. От допълнителното меню от:
    •  "Запис на файл" се изготвя файла с обобщените данни, който се предава в НАП;
    •  "Печат" се отпечатва обобщената справка по чл.73 от ЗДДФЛ по утвърдения образец от МФ.
    •  "Придружително писмо" се отпечатва придружителното писмо по утвърдения образец от МФ, ако данните ще се предават в поделение на НАП. Ако данните ще се предават по електронен път, отпечатването на писмото не е необходимо.

    Забележка: Тази функционалност може да се използва за обобщване на данните за изплатените сметки от общините, които използват различни бази за обработване на данните на общината и данните на работещи по различни проекти и/или от организации, които по някаква причина използват различни бази за обработване на данните за изплатените сметки.

    IV. Модул "Работна заплата"

    1. Нови възможности в генератора на рекапитулации

    В генератора на рекапитулации са добавени две нови справки, които се стартират от допълнителното меню със "Звена с йерархия". Справките се конфигурират по познатия вече начин, като в тях се включват желаните от потребителя пера - с параметри и/или стойности. Избира се период и звеното, за което ще се изготвя справката.

    Новите справки се изготвят на база документите за дългосрочно командироване в чужбина (61, 62, 63 и 64). В тях се включват само служителите, които са командировани в избраното звено или неговите подзвена.

    Първата справка е в табличен вид (В команд.перс.-хориз.30). Тя е аналогична на хоризонталната справка по персонал за звено. В нея вместо данните за звеното и длъжността, на които са назначени служителите има информация за звеното и длъжността, на които те са командировани. В допълнение справката съдържа полета за номер и дата на заповедта за дългосрочно командироване. Справката може да съдържа максимално 30 колони за избраните от вас парметри и/или стойности на пера. Справката може да се изготвя за период, по-голям от месец.

    Втората справка е печатна (П команд.перс.-хориз.10). Тя съдържа максимално 10 колони за избраните пера.

    Новите справки са създадени по поръчка на МВнР.

    IV. Модул "НОИ - обезщетения"

    Изплащането на парични обезщетения, за които удостоверения за неработоспособност са издадени в други държави, с които България прилага европейските регламенти и международните договори в областта на социалната сигурност е регламентирано в раздел V от Наредбата за паричните обезщетения и помощи от ДОО. Тези удостоверения се представят от осигурителите на хартиен носител в съответното ТП на НОИ, а за лицата които нямат постоянен адрес в България, в ТП на НОИ - София-град.  Удостоверения за неработоспособност се представят в НОИ заедно с удостоверение по образец - Приложение 9, в което не се попълва номера на болничния лист и придружително писмо по образец - Приложение 19.

    1. Промени в ПОЛИКОНТ за болнични листове, издадени в други държави

    Във връзка с представянето в НОИ на удостоверенията, издадени в други държави е добавено въвеждане на държавата, в която е издадено удостоверението за неработоспособност. Данните за държавата се въвеждат в съдържанието на документ 3 "Отсъствие", като в поле "N държ." се попълва ръчно номера на държавата или държавата се избира от списъка на държавите в ПОЛИКОНТ. В данните за държавите ("Основни данни" / "Държави") е необходимо за всяка държава, от която има издадени удостоверение, да са попълнени данните в поле "Код НОИ". Попълването на полето се извършва, чрез форма за избор в поле "Код НОИ" или поле "Име на държава НОИ" от Номенклатурата на кодовете на държави, утвърдена от НОИ. В документите за отсъствие, които имат попълнена чужда държава, програмата автоматично изтрива данните за серия и година.

    Създадена е възможност за автоматично добяване на удостоверенията, издадени в други държави, в описите за НОИ заедно с другите болнични листове, издадени в България. Добавянето се извършва по стандартния начин, като от меню "Описи >=2016" се избира желания опис и от допълнителното меню "Генер.списък-дата" или "Генер.списък-азб.ред" или "Генер.списък-дата,азб.". Може удостоверенията да се добавят и ръчно в описите.

    Удостоверения за неработоспособност, издадени в други държави се оцветяват в лилаво в списъка на документите.

    Отпечатването на придружително писмо по образец - Приложение 19 се извършва заедно с отпечатването на придружителното писмо за документите, издадени в България. Извършва се от допълнителното меню "Придружително писмо" към формата с данни за описа. Автоматично се отпечатват всички придружителни писма за документите, включени в описа. За всяка държава, от която има издадено удостоверение, се изготвя отделен опис.

    Отпечатването на удостоверения по образец - Приложение 9 се извършва от списъка на документите към описа. Позиционирайте се върху желания документ и от допълнителното меню "Печат удостоверение".

    V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Променен е печатният образ на пълното досие, като е добавено да се отпечатват в данните за архивната кариера и въведените данни за предходни местоработи.
  • Отстранена е грешка при зареждане в ПОЛИКОНТ на информация от файл с дневник на продажбите.
  • В модул "Фактическа себестойност" в меню "Разпределяне разходи" е добавена възможност за създаване на каталог за работни заплати.
  • Добавени са нови основания за назначаване по Закона за дипломатическата служба.
  • Променен е начина на изготвяне на файловете за масово плащане на заплати и аванс в ПИБ, като се изготвят различни структури на файловете в зависимост от фирмената сметка (бюджетна или не).
  • Отстранена грешка при изготвяне на инвентарната книга на дълготрайните активи.