ПОЛИКОНТ - 4.559
дата: 17-10-2017

[отпечатай]

I. Модул "Работна заплата"

1. Нов печатен вид на присъствена форма

Създадена е нова печатна присъствена форма, която съдържа информация за явяването и неявяването на работа на персонала през месеца. Формата може да се изготви за избрано звено и неговите подзвена или за цялата организация за текущия месец.

Изготвя се от меню "Справки" / "Отсъствия" / "Присъствена Форма", избира се желаното звено и от допълнителното меню "Присъствена форма 3".

Длъжностното лице, което утвърждава графика се избира от списъка на длъжностните лица при изготвянето на формата.

Кодовете, които се използват за означение на дните в месеца са: положително число – за присъствените дни, като числото е равно на работните часове и часовете извънреден труд от персоналния календар (напр. 4, 6, 8, 12 и др.); П – за почивните дни или число, което е равно на часовете извънреден труд от персоналния календар; О – за дните в платен отпуск; Н - за дните в неплатен отпуск; М – за дните в майчинство; Ж – за дните в бременност и раждане; Б – за дните във временна нетрудоспособност; С – за дните в самоотлъчка; Х – за неявяване на работа; К – за дните в командировка.

Новата функционалност е създадена по поръчка на "Идеал Стандарт-Видима" АД.

2. Зареждане на данни от пропускна система за период

Добавена е възможност за зареждане на данни от пропускната система за избран период в рамките на календарния месец. Тестът и зареждането на данните се извършва само за желания период, като за останалите дни в месеца се запазва въведената информация за графика.

3. Зареждане на данни за график за период

Добавена е възможност за зареждане на данни за графика на служителите за избран период в рамките на календарния месец. Тестът и зареждането на данните се извършва само за желания период, като за останалите дни в месеца се запазва въведената информация за графика. Зареждането се извършва от "Зареждане 2", т.е. зареждане по персонален номер.

Функционалността е създадена по поръчка на „Монди Стамболийски“ ЕАД.

4. Ново служебно перо за бонус

Създадено е ново служебно перо 640 "Бонус за присъствие". То е незадължително, с корекции и се изчислява автоматично. Участва със знак „+“ в изчислението на пера 900 "ФРЗ" и 634 "Месечни премии". Потребителите могат да включват перото да участва в други потребителски пера.

Създадани са и 3 нови общи параметъра: 111, 112 и 113. Те съдържат размерите на бонуса съответно за първия, втория, третия и всички следващи от момента на възникване на правото за бонус.

При изчислението на перото за бонус програмата проверява дали в интервала от 21-во число на предходния месец до 20-то число на текущия месец съответният служител има:

  • отсъствие поради временна неработоспособност, бременност и раждане
  • отсъствие за отглеждане на дете – платено и неплатено
  • самоотлъчка 
  • отпуск поради кръводаряване
  • ученически отпуск
  • непланувано отсъствие
  • трудов договор
  • заповед за освобождаване
  • наказание, получено в рамките на периода

Ако поне едно от горните условия е изпълнено, служителят няма право на бонус и стойността на перото е 0.

При възникване на право за бонус стойността на перото  е равна на стойността на общ параметър 111. Ако през следващия период правото не е отпаднало – стойността се взема от общ параметър 112, а през следващите месеци – от общ параметър 113.

Параметърът на перото съдържа броят на месеците с непрекъснато право на бонус.

По време на актуализацията перо 640 и общите параметри за неговото изчисление се добавят в отключените каталози с неподписани ведомости.

При започване на работа с перо 640 в "Минали периоди" на отместване -1 с флаг за запазване "Д" може да въведете броят на месеците с право, изчислени към предходния каталог. Например, ако започвате работа в месец октомври трябва да посочите броят на месеците с право на бонус към месец септември.

Перото е създадено по поръчка на "Язаки България" ЕООД.

II. Модул "Поръчки"

1. Ресурсно осигуряване без обединяване на позиции

Създаден е нов начин на ресурсно осигуряване от тип "1:1" без обединяване на позициите. При този начин програмата няма да обединява потребностите от еднакви ресурси за производство независимо от това, че имат близък срок. Т.е. винаги ще се генерира нова позиция за  производство независимо от стойността на общия параметър 208 "Допустим интервал от дни за обединяване на ресурси".

Новият начин може да бъде стартиран от допълнителното меню "Осигуряване 1:1 без. обед." на  формата за външни поръчки.

2. Копиране на коментар от позиция към външна поръчка

Създаден е нов общ параметър 209 "Копиране на коментар от външна поръчка". Когато общият параметър има стойност, различна от 0, по време на ресурсно осигуряване "1:1 без обединяване на позиции" и "По позиции" програмата ще копира краткия коментар от позицията на външната поръчка в съответната позиция от вътрешната поръчка.

Новите възможности са създадени по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

III. Общо за всички модули

1. Нова информация за описание на контрагентите

Създадена е нова форма за въвеждане на данни, които ще се използват за класификация на контрагентите. Тя се стартира от "Основни данни" / "Класиф.контр.". Формата съдържа код и наименование. Кодът е уникално положително число, а наименованието е текстово поле с максимална дължина 40 знака. Потребителите могат да дефинират и добавят записи в списъка. Например: 1 – Неодобрен потенциален доставчик; 2 Одобрен развиван доставчик; 3 Одобрен без развитие и т.н. Промяната и изтриването на запис от формата е възможно при условие, че той не се използва за класификация на контрагент.

В ПОЛИКОНТ е създаден служебен списък с Incoterms 2010. Той съдържа година, код и наименование и пояснения.

Променена е формата за въвеждане на описанието на контрагентите. В нея са добавени следните незадължителни полета:

  • Номер и наименование на език за кореспонденция; При въвеждане на номер на език, програмата автоматично извлича неговото име. Може да използвате и форма за избор.
  • Код и наименование за класификация (рейтинг) на контрагента;
  • Incoterms – година, код и наименование;
  • Оновна парична единица за контрагента – номер и име; 
  • Специфични условия - свободен текст, неограничен в броя на знаците;
  • Срок на плащане в дни - неотрицателно число.
  • За въвеждане на езика, Incoterms, паричната единица и класификацията могат да се използват и форми за избор.

    Предстои новата информация за контрагентите да се използва при работата с поръчки за доставка.

    Промените са направени по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

    IV. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • В справката за краткосрочните командировки е добавена информация за населеното място, в което е командирован служителят. 
  • В печатния образ на фактурите е добавено поле за номер на оператора, съставил фактурата, а номерът на контрагента-получател е преместен в отделно поле, вдясно от данните за банковата му сметка.
  • Добавена е възможност за отпечатване на протокол за допускане до участие в конкурс на кандидати.
  • В модул "Счетоводство" е направена промяна при попълване на аналитичен признак от тип "Дата". Ако не се попълни информация за месеца и/или годината програмата попълва автоматично текущите месец и година.
  • В модул "Финансов контрол" в журналната справка по параграфи е добавена информация за договора - номер, дати, предмет, контрагент, а в справката за договорите е добавен номер на регистър.
  • В маршрутните карти за хартия (вид 2 и хартия А5) се отпечатва краткият коментар с червен цвят.
  • При създаване на складов документ за експедиция по външна поръчка програмата вече не копира краткия коментар от позицията на външната поръчка.
  • Печатният образ на складов документ за разход вече съдържа краткия коментар от позицията на външната поръчка, а на документ 67 "Товарителница" - съдържа краткия и дългия коментар.