ПОЛИКОНТ - 4.586
дата: 23-11-2018

[отпечатай]

I. Модул "Работна заплата"

1. Печат на салда за отпуск във фишове

Създаден е нов общ параметър 170 "Салда за платен отпуск във фиша".  Той се използва като флаг, който показва дали да се отпечатва или не салдото на платен отпуск във фишовете.

При стойност 1 се отпечатва информация за салдото за платен отпуск във фиша, а при стойност 0 - не. По време на актруализацията общият параметър получава стойност 0.

Направена е промяна в печатния образ на фиша с цел включване на информацията за салдото на платения отпуск. Броят на дните се изчислява като сума от крайните салда на основните и допълнителни платени отпуски за каталога, за който се отпечатва фишът.

Промяната е направена във фишовете, във фишовете с корекции, във фишовете за период, във фишовете с корекции за период, във фишовете по e-mail и във фишовете по e-mail с корекции. Промяната се отразява при изготвяне на фишовете по персонал, по звена с йерархия, по звена и оператори, за избрани звена и за неизпратените фишове по e-mail. 

Промените са направени по поръчка на "Монди Стамболийски" ЕАД.

2. Справка за стаж и категория труд за назначени лица

Създадена е нова справка, която се изготвя от меню "Справки" / "Справки по структурата" / Избор на период / F5/ "Стаж и кат.назн.сл.".

В справката е включена информация за всички назначени лица към последната дата на периода в избраното звено или цялата организация и неговите подзвена.

В справката има следните данни за всяко лице:

  • Персоналният номер, трите имена, датата на раждане и полът се извличат от досието.
  • Средната брутна заплата се изчислява като сборът от стойностите и корекциите на перо 900 „ФРЗ“ за всички месеци от началото на календарната година до края на периода се раздели на броя на месеците, през които лицето е било назначено.
  • Категорията труд се определя от действащия документ за социално осигуряване (документ от вид 5). Към първа категория труд се отнасят схеми 1 и 31; към втора – 51, 32 и 2; към трета – 43, 33, 18, 5 и 3.
  • Стажът в години и месеци в предприятието се изчислява между датите „В сила от“ на последния действащ трудов договор на служителя и последната дата на периода.
  • Стажът в години и месеци по категории се определя по аналогичен начин, но се отчитат и действащите документи за социално осигуряване.

Справката е създадена по поръчка на "Ново стъкло" ЕАД.

3. Справка за стаж, категория труд и обезщетения за напуснали лица

Направена е нова справка, която се изготвя от меню "Справки" / "Справки по структурата" / Избор на период / F5 / "Стаж и кат.напусн.сл.".

В справката са включени данни за всички лица, които са освободени от началото на календарната година до края на периода. Тя съдържа същата информация като справката за назначените служители, както и следните допълнителни полета:

  • Последната брутна заплата е стойността на перо 705 „БТВ за последен ден в месеца“ от каталога, през който служителят е напуснал.
  • Датата на освобождаване е полето „В сила до“ на заповедта за прекратяване или денят, следващ последния работен ден при изтичане на срочен договор без да има изготвена заповед за прекратяване.
  • Основанието за освобождаване се извлича от заповедта за прекратяване.
  • Изплатеното обезщетение при пенсиониране по възраст и стаж е сбор от стойностите на перо 347, начислено през периода от началото на календарната година до датата на напускане.
  • Изплатеното обезщетение при пенсиониране по болест е сбор от стойностите на перо 346, начислено през периода от началото на календарната година до датата на напускане.

Справката е създадена по поръчка на "Ново стъкло" ЕАД.

II. Модул "Сумирано отчитане на работното време"

1. Промени в изчислителни процедури

Направени са промени в процедурите, свързани с изчислението на отработените дни и часове, извънредните дни и часове, болничните дни и часове за служителите, работещи на сумирано работно време, по-голямо от един месец. Разработена е и справка, която предоставя небходимата информация за проследяване на получените резултати.

2. Промени в Декларация 1

Направени са промени при попълване на данните за Декларация 1 на лицата, които работят при условията на сумирано работно време, по-голямо от 1 месец. За тях в полето за вид осигурен програмата автоматично попълва код 16, независимо кой вид осигурен е посочен в съответния документ за социално осигуряване. Освен това се попълва и полето за код на сумирано работно време като двуцифрено число, в което цифрата на десетиците задава периода на сумираното работно време, а цифрата на единиците задава поредния номер на месеца в периода на сумиране.

III. Модул "Банки"

1. Промяна в шаблон за платежен документ за персонал

Добавено е ново поле "Фл.ЕГН" в шаблоните за платежни документи за персонала. Полето показва дали във файла за масово плащане да се включи информация за ЕГН на служителя, на който се прави превода. При стойност Д се добавя ЕГН във файла, ако се изисква от спецификацията, а при стойност Н - не се добавя във файла.

2. Промяна във файлове за масово плащане

Направена е промяна  във файла за масово плащане към Алианц банк, Токуда банк, Юробанк и Общинска банка. Изготвянето им е съобразено със стойността на новото поле "Фл.ЕГН". Данните за ЕГН се попълват в полето "Основание".

Променена е структурата на файла за масово плащане от Пощенска банка. В него е добавено ново поле, в което може да се попълва и може да не се попълва ЕГН. Ако данните за ЕГН са попълнени, банката осъществява контрол между ЕГН и сметката. Ако данните за ЕГН не са попълнени, не се осъществява контрол.

IV. Модул "Поръчки"

1. Отпечатване на ISO кодове в маршрутни карти и складови документи

Създадена е възможност за въвеждане на код по стандарта ISO. Във формата за видове счетоводни документи е добавена нова колона - код ISO, в която потребителят може да попълва съответната идентификация срещу всеки документ. Това поле е с максимална дължина от 20 знака и е буквено-цифрово.

Стойността на кода за идентификация се отпечатва в горната дясна част на печатните образи на маршрутните карти и на складовите документи за салдо, брак, приход, разход, трансфер и производство. Ако кодът срещу съответния документ не е попълнен, то в печатния му образ не се отпечатва такава стойност.

Отпечатването на ISO кодовете в маршрутните карти се определя от нов вид документ - 40 Маршрутна карта. Създаден е още един вид документ - 69 Опаковъчен лист, чрез който се регулира отпечатването на кода в опаковъчните листове.

Промените са направени по поръчка на "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД.

V. Потребителски интерфейс

1. Промяна в инструмента за експорт на данни

От тази актуализация ще използваме нова библиотека за експорт на данни и опростен начин за настройка. Инструментът за експорт се интегрира с "Филтър", "Подреждане", "Полета" и става част от механизма на шаблоните. Поддържаните видове експорт са: XLSX, XLS, ODS, CSV, TXT, RTF, HTML, XML, JSON, SQL, DBF.

Всички видове експорт се правят с кодова таблица UTF-8 с изключение на експорта в DBF, който е с Windows-1251.

Текущият филтър определя кои редове ще бъдат експортирани, а подреждането на данните се задава в секция "Подреждане". Кои полета ще бъдат експортирани и в каква последователност се определя от секция "Полета".  В секцията за експорт операторът може да задава или променя форматите на числовите и времевите полета. Всички настройки могат да бъдат запомнени като шаблон с определно име и по-късно да бъдат активирани.

Новият инструмент работи по-бързо от стария при експорт на данни в екселските формати дори и в режим "Превод".

Потребителите, които са използвали конфигурационни файлове със съхранени настройки за експорт, е необходимо да направят нови шаблони, които да използват при екпортиране.

2. По-добро мащабиране на приложението при работа с различни размери на екранния шрифт

Въведен е нов механизам за автоматично мащабиране на приложението при промяна на DPI на работния плот.  Подобрението е в сила за всички версии на Windows от Vista нагоре като в последните версии на Windows работи най-добре.

VI. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • В модул "Поръчки" / "Заработка" / "Маршрутни карти" е добавено ново поле - контрол на количеството.
  • Във формата за видовете счетоводни документи са добавени два нови служебни документа: 40 - Маршрутна карта и 69 - Опаковъчен лист.
  • В печатния образ на технологичен маршрут за дадена номенклатура са добавени две нови полета - номер на работно място/група работни места и приоритет на необходимите ресурси.
  • В списъка с разходните параграфи са добавени нови трансферни, които се използват от бюджетните организации при работата с контролни листа за разход.