ПОЛИКОНТ - 4.587
дата: 18-12-2018

[отпечатай]

I. Нов модул "Сумирано работно време 2-6 месеца"

С текущата актуализация в ПОЛИКОНТ се добавя нов модул, който е предназначен за изчисление на работните заплати на служителите, назначени на сумирано работно време, по-голямо от един месец.

В програмата е създадена възможност за въвеждане на периода на сумиране на служителите, разработени са необходимите изчислителни процедури и са подготвени справки за анализ на получените резултати.

Ако искате да използвате новия модул, моля да се свържете с нас, за да ви изготвим оферта.

1. Задаване на период на сумиране

В модул "Работна заплата" във формата "Текущи данни" / "Персонал"  е добавена нова колона "Пер.сум. РВ". Тя е незадължителна за попълване и може да има стойности между 2 и 6.

Както знаете, за служителите, работещи на сумирано отчитане на работното време се въвежда в трудово-правните им документи 'С' в поле "Пер.РВ". До текущата актуализация периодът на сумиране винаги беше 1 месец. След 587 актуалзиация за служителите на едномесечно сумиране не е необходимо да правите и въвеждате нищо допълнително.

За служителите, за  които искате да въведете сумирано отчитане на работното време, по-голямо от един месец, отново е необходимо в трудово-правния документ да въведете 'С' в поле "Пер.РВ". Допълнително за тях в "Текущи данни" / "Персонал" се въвежда в каталога, от който стартира сумираното изчисление периодът на сумиране - от 2 до 6 месеца в поле "Пер.сум.РВ".

При работата с полето "Пер.сум.РВ" трябва да имате предвид следните особености:

  • Ако въведете "N" в полето в текущия каталог, в следващите "N-1" каталога за съответния служител няма да може да въвеждате данни в същото поле. Например, в месец септември въвеждате 3-месечно сумиране на служител 1. В октомври и ноември полето трябва да е празно. Едва в месец декември ще можете да въведете нов период на сумиране, например отново 3 или 6 месеца.
  • Ако въведете стойност в полето между 2 и 6, по време на изчислението програмата ще провери дали служителят има поне един трудово-правен документ през периода със сумирано работно време. Ако документите са повече от един, всичките трябва да са за сумирано отчитане.
  • Ако полето е празно и в предходните 5 периода няма въведени данни за сумирано отчитане на работното време, които да приключват в текущия каталог, а в трудово-правния документ има въведено сумирано отчитане, програмата приема, че сумирането е в рамките на текущия период.
  • Ако за даден служител е определен период на сумирано отчитане на работното време, а се налага служителят да бъде освободен през периода, е необходимо да намалите броя на месеците, така че изравняването да се извърши в периода на напускане. Например, за служител 1 в септември е въведен период 6 месеца за сумиране. Той напуска през декември. Необходимо е в септември да промените стойността на 4. Ако служителят напуска през септември, трябва да изтриете числото от полето "Пер.сум.РВ", за да покажете, че сумираното отчитане ще е за 1 месец.

Трябва да имате предвид, че не може да задавате период на сумирано работно време, по-голям от един месец за лицата, които имат повече от един личен номер (свързаните персонални номера) както и за тези, които имат документи за преместване (документ от вид 16).

Друго въведено ограничение е, че в периода на сумиране за даден служител не може да се променя законоустановеното работно време за длъжността.

2. Изчислителни процедури

Променени са голяма част от алгоритмите, за да се реализира изчисление на елементите на заплащане и осигуряване за лицата, назначени на сумирано работно време по-голямо от един месец.

Основните промени са сързани с изчислението на:

  • основна заплата за отработено време (часове)
  • норма на дни и часове
  • извънреден труд
  • недоработка
  • платен отпуск
  • минимален осигурителен праг
  • максимален осигурителен доход
  • осигурителен доход
  • часове и дни на отсъствия поради временна неработоспособност, които трябва да се заплатят
3. Справки за анализ на резултатите от изчислението

Създадени са две справки, с помощта на които можете да анализирате и проследявате резултатите от сумираното изчисление на работното време.

Първата се изготвя за избран служител, а втората - за всички служители от текущия каталог. Двете справки съдържат аналогична информация. Първата се стартира от "Текущи данни" / "Персонал" / Избор на служител / F5 / "Справка СРВ", а втората - от "Справки" / "Справка СРВ > 1 месец".

Справките се състоят от три подформи.

Първата съдържа данни за служителя/служителите - номер и имена, период на работното време (подневно, сумирано, часово), период на сумирано отчитане на работното време - 1 до 6 месеца, начален и краен период на сумиране, пореден номер на текущия каталог в периода и флаг, показващ дали сумирането/изравняването приключва през текущия каталог.

Втората подформа съдържа обобщени данни за всеки от периодите на сумирано отчитане на работното време. В каталога на изравняване тя съдържа и обща информация за целия период на сумиране. В нея можете да проследите изчислението на всички елементи на сумираното отчитане на работното време в дни и / или часове. Отляво на подформата е информацията, свързана с плановия график, а отляво - за присъствените и отработените дни и часове, нощните часове и превърнатите нощни часове, за отсъствията, нормата за периода в дни и часове, извънредния труд, недоработката, дните и часовете в болнични и тези, от тях, които са ограничени до нормата за периода.

Третата подформа съдържа данни за трудово-правните документи, попадащи в периода на сумираното работно време: период на действие, длъжност и клас професия, период на отчитане, часове работно време - законоустановено за длъжността и за служителя, дни и часове - нощни, превърнати, по официалния календар, в отпуск, в болнични, норма, отработени, извънредни, недоработка и др. В тази подформа може да проследите за периода на изравянване, в кои от документите и съответно колко е размерът на разпределения извънреден труд и отработените дни и часове.

Модулът е създаден по поръчка на "Идеал Стандарт - Видима" АД - гр.Севлиево.

II. Модул "Работна заплата"

1. Нов вид справка в генератора на рекапитулации

Добавена е нова справка в генератора на рекапитулации, която може да се изготви за избран период и избрано звено.

Справката се стартира от меню "Справки" / "Генератор на рекапитулации", избира се рекапитулацията и от допълнителното меню се продължава със "Звена с йерархия". Въвежда се периодът, за който се изготвя справката. От структурата на организацията се посочва желаното звено или цялата организация. От допълнителното меню се избира "Общо - сп.бр. и стойност".

Справката съдържа информация за перата, броя на служителите, на които има начислена сума по съответното перо и общата сума на перото за периода.

Справката е създадена по поръчка на "Ново стъкло" ЕАД.

2. Нова възможност за въвеждане на нормена заработка

Създадена е възможност за въвеждане на нормената заработка от операторите, които имат право за работа със звеното, в което са назначени съответните работници.

За да използвате новата възможност е необходимо предварително да въведете информация за това кой оператор с персонала на кои звена може да работи. Припомняме, че това се прави в "Личен състав" / "Разпеделяне на звена по оператори". Необходимо е в горната подформа да се позиционирате върху желаното звено, а в доланата подформа да въведете списъка на операторите, които го обработват.

Въвеждането на нормената заработка се извършва в "Текущи данни" / "Персонал за опер.по звена". Необходимо е да се позиционирате върху желаното звено и от допълнителното меню да продължите с "Текущ персонал за звено". В този случай ще може да работите само с персонала от избраното звено (при условие, че то ви е рапределено). Другата възможност е да изберете от допълнителното меню "Текущ персонал". Тогава ще може да работите с персонала от всички звена, които са ви разпределени.

И в двата начина на работа се изобразява формата с текущия персонал, от която след като се позиционирате на желания служител се използва от допълнителното меню "Заработка". Формата за въвеждане на заработка е същата като формата в "Норма" / "Производство" / "От работници". Единствената разлика е, че може да въвеждате и редактирате заработка само на избрания служител.

Възможността е създадена по поръчка на "Асенова крепост" АД - гр. Асеновград.

III. Модул "Кадри"

1. Допълнения при работата със специалностите

Добавена е възможност за въвеждане на:

  • Код за всяка специалност, който може да бъде до 3 символа; Кодовете могат да се въведат в "Основни данни" / "Ценз" / "Специалности".
  • Специалност в документите за специализация; С данните за специалностите могат да се допълнят и съществуващите вече документи за специализации.
  • Изискуема специалност в щатното място; В поле "N спец." се въвежда или се избира от списъка със специалностите, номера на специалността. Попълването на полето не е задължително.

В табличната форма на поименното щатно разписание са добавени полета за номера и наименованието на изискуемата специалност за заемане на щатното място.

Допълнението е направено по поръчка на МБАЛ "Света Анна"

2. Движение на персонала по възрастови групи за календарна година

Създадена е възможност за описание на възрастовите групи, за които ще се изготвя справка с информация за календарната година. Тя се намира в "Справки" / "Статистически справки" / "Движение на перс. по групи".

Разработена е нова таблична справка за движение на персонала по възрастови групи. Тя се стартира от "Справки" / "Статистически справки" / "Движение на перс. по групи" / "Структура" / "Справка за кал.година". Съдържа следните полета:

  • Възрастова група - описана е с начална и крайна дата и тире между тях;
  • Брой на персонала към 01.01 на съответната година - брой назначени служители към 01.01 на съответната година с навършени години, попадащи в диапазона;
  • Доброволно напуснали или по взаимно съгласие - напуснали през годината служители на основания 1 и 11, с навършени съответно години;
  • Съкратени по чл.328(ал.1 до ал.4) или освободени по чл.331 КТ - напуснали на основания с номера 20,21,22,46 и 48;
  • Пенсионирани по болест с изплатено обезщетение - освободени с основание номер 12 и изплатено обезщетение с перо 346 "Обезщетение по чл.222 ал.2";
  • Пенсионирани по възраст и стаж с изплатено обезщетение - освободени с основание номер 47 и изплатено обезщетение с перо 347 "Обезщетение по чл.222 ал.3";
  • Починали - прекратено правоотношение на основание с номера 9 и 10;
  • Прекратен договор на друго основание - освободени на всички други основания;
  • Новоназначени - назначени служители през годината, които са навършили съответната възраст;
  • Брой персонал към 31.12 на съответната година - брой назначени служители към 31.12 на съответната година с навършена възраст.

Справката е направена по поръчка на "Ново стъкло" ЕАД.

IV. Модул "Поръчки"

1. Промени в ресурсното планиране

При динамично осигуряване с преразпределяне на ресурсите предварителното освобождаване на ресурсите вече ще става в началото на процедурата, което позволява по-добро използване на позициите от вътрешните поръчки, които се изпълняват (които са в състояние "Разрешена").

Подобрен е  начинът на определяне на свободните ресурси с включване на информацията за частично приключените позиции от вътрешни поръчки.

2. Промени в справките за позициите на външните поръчки

В справките за позициите на външните поръчки са добавени нови полета - фактурирано количество, разлика за фактуриране, парична единица от фактури, фактурирана стойност в парична единица и разлика за фактуриране в парична единица. Имайте предвид, че резултатите в парична единица се изготвят на база договорената парична единица, а ако тя не е попълнена в съответната позиция за първата парична единица, за която има пусната фактура за позицията. В случай, че сте използвали различни парични единици при фактурирането стойностите в парична единица ще са частични. 

V. Модули "Складове", "Фактическа себестойност"

1. Печат на инвентаризационен опис

Създадени са два печатни образа на инвентаризационен опис, свързани със звена. Стартират се от меню "Справки" / "По звена" / F5 / "Инвентаризация". Избира се дата, към която да се извърши инвентаризацията. Потребителите могат да въведат преди отпечатването количествата, открити при инвенратизацията, в случай, че се различават от данните в програмата. Отпечатването се стартира от допълнителното меню с  "Печат" и "Печат с инвент.кол.".

Преди отпечатване на описите потребителят трябва да въведе номер и дата на документ, свързан с инвентаризацията. Имената и длъжностите на хората, чиито подписи трябва да фигурират в тези документи, се задават от "Настройки" / "Подписи към документи" за отчет 4021 "Инвентаризация - складове".

И двете печатни справки съдържат заглавие, което включва номера и името на звеното и неговото материалоотговорното лице. След него се отпечатва фиксиран текст, който включва номера и датата на документа, отнасящ се за инвентаризацията, комисията, чиито подписи се изискват и място за подпис на материалноотговорното лице.

Номенклатурите са сортирани по групи. В отчета със стандартния печат се отпечатва пореден номер, номер и име на номенклатура, чертежен номер, мярка, количество и стойност по счетоводни данни. В отчета с инвентаризирани количества се отпечатват и количество и стойност, намерени при инвентаризация, при липси и при излишък.

След като всички номенклатури от дадена група се отпечатват, излиза един сумарен ред с паричните стойности в дадената група. За всяка група се изискват подписи от комисията и от материалноотговорното лице. Има възможност за вписване на броя номенклатури в дадена страница от потребителя.

VI. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • В менюто за основни данни в модули "Складове" и "Фактическа себестойност" е добавена нова възможност "Изп. документи", която съдържа формата за видове счетоводни документи.
  • Отстранени са грешки при експорт на данни - дублиране на антетка на колона; експортиране на полета с неограничена дължина (такива полета не може да се експортират); неподходяща контрола за избор на файл.
  • Отсранена е грешка при криптиране на бази при многофирмена инсталация.
  • При промяната на името на статия на калкулация програмата вече извежда предупредително съобщение, ако тя се използва вече в изчислението на планова или фактическа себестойност. В този случай не трябва да променяте името на статията по смисъл, а само синтактически.
  • При въвеждане на документи за отсъствие за платен, неплатен отпуск и за отглеждане на дете програмата попълва полето за отчитане на дните по персоналния календар с 'Н'. Същото се отнася и за работа в режим на редактиране и при промяна на причината за отсъствие.
  • Прецизирано е маркирането за необходимост от интерфейс на резултатите от нормената заработка в работните заплати на персонала. То вече не се извършва когато отчетената заработка е с нулева стойност.
  • При многопотребителска работа ако влезете в конфликт с друг потребител, програмата вече изписва неговото име.