ПОЛИКОНТ - 4.616
дата: 22-04-2020

[отпечатай]

I. Модул "Финансов контрол"

1. Нов общ параметър

Добавен е нов общ параметър 901 "Дата на промяна при изразяване на мнение". Този параметър влияе на изготвянето на печатните образи на контролните листа за поемане на задължение и за извършване на разход. В него се въвежда дата във формат ДД.ММ.ГГГГ.

2. Промяна в печатните образи на КЛИР и КЛПЗ

Във връзка с указания за осъществяване на предварителен контрол за законосъобразност в организациите от публичния сектор, утвърдени със заповед N: ЗМФ 184 / 06.03.2020 г. на Министерство на финансите е направена промяна в печатните образи на контролните листа за разход (документи от вид 301 и 302), изготвени от допълнителното меню с "Печат" и "Печат 2". Промяната е свързана с начина на изразяване на мнение от финансовия контрольор. Всички контролни листа, които имат дата преди въведената дата в общ параметър 901 се отпечатват по съществуващия до момента начин. За контролните листа с дата, по-голяма или равна от датата на общия параметър се отпечатва мнение за законосъобразност, мнение с резерви или отказ от мнение.

  • "Печат"
  • При изразено мнение за законосъобразност въведената информацията в поле "Забележка/становище" се отпечатва в т.4;
  • При изразено мнение с резерви въведената информация в поле "Забележка/становище" се отпечатва в т.2;
  • При отказ от мнение въведената информация в поле "Допълнителни док./информ." се отпечатва в т.3, а информацията в поле "Забележка/становище" се отпечатва в т.4.
  • "Печат 2"
  • в т.1 се отпечатва изразеното мнение относно поемането на задължението или извършването на разхода. Отпечатва се и текстът от поле "Пояснение";
  • в т.2 се отпечатва текстът от поле "Допълнителни док./информ." при изразено отложено мнение;
  • в т.3 отрицателното мнение е заменено с "Мнение с резерви" и се отпечатва и мотивираното становище на финансовия контрольор.
3. Автоматично създаване на контролен лист за постъпване на приход от фактура

В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за автоматично създаване на контролен лист за постъпване на приход от фактура.

Функцията е достъпна от допълнителното меню на формата с групите контролни листа с "КЛПП от фактура". Трябва да се позиционирате върху групата, към която желаете да добавите контролния лист. За да може да генерирате КЛПП от фактура е необходимо групата с контролни листa да е за приход и да има въведен контрагент към нея.

Програмата изобразява в диалогова форма списък с всички фактури и сторно фактури на контрагента, които имат дата по-голяма или равна на датата на групата. Формата съдържа данни за фактурата - номер, дата, стойност, облагаема стойност, ДДС, обща стойност, забележка и пояснения. Допълнително има колони за номер на регистър, номер на група и пореден номер на КЛ. За фактурите, за които вече има създадени контролни листа полетата са попълнени. Тези фактури са оцветени в черно. Оцветените в зелено редове съдържат фактурите без КЛ.

Потребителят трябва да се позиционира на желаната фактура и я избира.

ПОЛИКОНТ създава КЛПП към посочената група и попълва в него данните за фактурата. Към контролния лист се добавят редове със стойностите на всяка група номенклатури, която се съдържа във фактурата. В контролния лист  се записва и общата стойност без ДДС от фактурата.

II. Модул "Поръчки"

1. Промени в справки за позиции към външни поръчки

В справките за позициите за външните поръчки (неизпълнени, изпълнени и договорени) са добавени две нови колони. Те съдържат съответно датите на първата и последната фактура за позицията.

2. Приключване на позиции от външни поръчки

В справката за неизпълнените позиции към външни поръчки (меню „Справки“ / „Неизпълн.позиции от ВнП “) от допълнителното меню на формата потребителят вече има възможност да избере „Прикл.на изп.позиции“. Програмата приключва всички позиции от външни поръчки, в които количеството съвпада с изпълненото количество (разликата е равна на 0). Датата на приключване за всяка позиция съвпада с датата на последна експедиция.

Промяната е направена по поръчка на "Блазер груп Габрово" EOOД.

III. Модул "Фактическа себестойност"

1. Частично приключване на маршрутни карти

Във формата за приключване на маршрутни карти (меню „Разпред.разходи“ / „Прикл.поръчки“) от допълнителното меню потребителят вече може да въвежда данни за частично приключване на текущата маршрутна карта. След въвеждането програмата актуализира информацията във формата с маршрутните карти за приключване.

Промяната е направена по поръчка на "Блазер груп Габрово" EOOД.

IV. Модул "Планова себестойност"

1. Промяна на индивидуален процент за статия на калкулация

Добавена е възможност за промяна на индивидуалните проценти за статии на калкулация към номенклатури. Тя се стартира от модул "Себестойност" / "Основни данни" / "Статии на калкулация" / F5 / "% по групи/диапазони".

Формата се състои от няколко полета: номер и име на група номенклатури, начален и краен номер на номенклатури и процент.

Може да се работи по няколко начина, чрез въвеждане на:

  • Номер на група - работи се с всички номенклатури от групата;
  • Номер на група, начален и краен номенклатурен номер - работи се с номенклатурите от групата, попадащи в зададения диапазон;
  • Начален и краен номенклатурен номер - работи се с номенклатурите от диапазона, независимо от това в коя група попадат.

Полето за процент може да е празно или да съдържа число, по-голямо от 0.

В таблицата могат да се въвежда повече от един ред. Ако за една група номенклатури има повече от един диапазон, потребителят може да въведе няколко реда за нея.

За да могат въведените данни в таблицата да се запишат в избраните номенклатури, от допълнителното меню се избира "Установяване". Програмата записва в номенклатурите, които отговарят на посочените критерии зададения процент. Ако процентът не е попълнен, индивидуалният процент за статията на съответната номенклатура остава без стойност (полето е празно).

Бутонът за въвеждане на проценти по групи и диапазони не е активен ако:

  • Номерът на статията е 1 или 2;
  • Статията е неавтоматична;
  • Статията е нереална.

Чрез "Изтриване" могат да се изтрият всички редове от диалоговата форма, в която са попълнени диапазоните.

Промяната е направена по поръчка на "Блазер груп Габрово" EOOД.

V. Модул "Счетоводство"

1. Отразяване на промени в ППЗДДС

 В ДВ бр. 25 от 2020 г. са публикувани изменения в ППЗДДС, свързани с промените в ЗДДС (ДВ 96,103 от 2019 г.).

 Тази актуализация замества текста "чл.82,а2-5" с текста "чл.82,а2-6" в антетките на дневниците и декларацията по ДДС, изработвани за данъчни периоди от 04.2020 и след това.

VI. Всички модули

1. Справка за технологичните операции с йерархия

Създадена е нова справка за технологичните операции на една или няколко избрани номенклатури, в която се включва информация и за операциите на всички нейни ресурси в дълбочина.

Справката се изготвя от меню "Основни данни" / "Номенклатури" / F5 / "Технология с йерархия". При стартиране се изобразява таблична форма, която съдържа следните колони: номер и име на групи номенклатури, начален и краен номер на номенклатури.

Може да се работи по няколко начина, чрез въвеждане на:

  • Номер на група - работи се с всички номенклатури от групата;
  • Номер на група, начален и краен номенклатурен номер - работи се с номенклатурите от групата, попадащи в зададения диапазон;
  • Начален и краен номенклатурен номер - работи се с номенклатурите от диапазона, независимо от това в коя група попадат.

В таблицата може да се въведе повече от един ред. За изготвяне на справката от допълнителното меню се избира "Генериране". Програмата изобразява таблична справка, която съдържа следните полета:

  • Основна номенклатура - номер, наименование;
  • Ниво;
  • За номенклатура - номер и име, код на операция, позиция;
  • Номенклатура - номер, име, чертежен номер, мярка, номер и име на група;
  • Разходна норма;
  • Код на операция;
  • Вид работа - номер и наименование;
  • Нормено количество;
  • Нормовреме в минути;
  • Работно място - номер и наименование, номер и наименование на група;
  • Група еквивалентни работни места - номер и наименование;
  • Коефициент на участие.

Разходната норма и нормовремето се изчисляват спрямо номенклатурата, за която се изготвя справката.

Пример:

  • Полуфабрикат А се влага с 4 бройки в 1 бр. Полуфабрикат Б
  • Полуфабрикат Б се влага с 3 бройки в 1 бр. Полуфабрикат В
  • Полуфабрикат В се влага с 2 бройки в 1 бр. Краен продукт 'ХХХ'

=>

  • Разходната норма на Полуфабрикат А е =  4 * 3 * 2 * 1 = 24 бр.
  • Разходната норма на Полуфабрикат Б е = 3 * 2 * 1 = 6 бр.
  • Разходната норма на Полуфабрикат В е = 2 * 1 = 2 бр.

В справката не е включена информация за алтернативните ресурси.

Справката е достъпна за клиенти, които имат лиценз за модул "Поръчки", "Себестойност" или "Фактическа себестойност".

Промяната е направена по поръчка на "Блазер груп Габрово" EOOД.

VII. Модул "Работна заплата"

1. Ново перо

 Добавено е ново служебно перо 684 "Годишни премии". В него е необходимо да се включат потребителските пера, с които се начисляват само годишни премии. Тези пера не трябва да са добавени в перо 624 "Премии". Използваните до момента пера за годишни премии трябва да се включат в перо 684 и да се изключат от перо 624.

Перо 684 "Годишни премии" се използва в тримесечната статистическа справка за работните заплати в държавната администрация.

VIII. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Променен е текстът на 6 въпрос в печатния образ на КЛПЗ, изготвен от бутон "Печат".
  • В модул "Маркетинг" от допълнителното меню на формата за работа с контрагентите може да разгледате списъка на издадените фактури на текущия контрагент.
  • В модул "Финансов контрол" от допълнителното меню на формите за работа с договорите може да разгледате списъка на издадените фактури на текущия контрагент.