ПОЛИКОНТ - 4.638
дата: 05-07-2021

[отпечатай]

I. Модули "Кадри" и "Работна заплата"

1. Промени, свързани с отпуск по чл.319 от КТ / чл.56, ал.2 ЗДС

В документите по трудово и служебно правоотношение (вид 1, 11, 12, 21, 22, 23, и 24) преди полето, в което се въвеждат дните за основен отпуск, е добавено ново поле "ТЕЛК?". То може да има стойности "Д" или "Н".

При стойност "Д" дните, въведени в полето за основен отпуск се отнасят към правата и съответно салдата на отпуските за намалена работоспособност - вид отпуск 12 (за трудово правоотношение) или 112 (за служебно правоотношение). При стойност "Н" в поле "ТЕЛК?" програмата приема, че дните за основен отпуск се отнасят за вид 1 или съответно 101 - "Платен отпуск - основен".

При въвеждане на информация в трудово-правните документи, програмата проверява дали към началната им дата служителят има активен документ от вид 36 "Решение на ТЕЛК" с процент на инвалидност, по-голяма или равна на 50%. В този случай в полето "ТЕЛК?" тя попълва "Д", а в полето за основен отпуск - 26.

Променени са печатните образи на трудово-правните документи в частта за полагащите се отпуски. Основанието за основен отпуск по КТ и ЗДС се формира в зависимост от стойността на поле "ТЕЛК?".

Променени са алгоритмите, които изчисляват правата и салдата за платен годишен отпуск. Те също отчитат стойността, въведена в новото поле и на нейна база работят с вид отпуск 1 / 101 или 12 / 112.

Променена е и справката за права за отпуск.

II. Модул "Работна заплата"

1. Нови възможности в генератора на рекапитулации

Създаден в нов вид справка, която може да изготвите от генератора на рекапитулации за сметките по граждански договори. За целта е необходимо да конфигурирате справка с флаг "Г" или "С" (поле "Вед.?").

Справката се стартира от допълнителното меню с "Звена, РЦ" / "Звена, РЦ и вид средства". Задава се периодът, за който справката трябва да се изготви. Тя съдържа данни за сметките по граждански договори, с групиране и сумиране на стойностите по звена, разходни центрове и видове средства.

Във всички справки, които се изготвят за сметките по граждански договори е добавено поле "Кор.период". Когато изготвяте справките по дата на сметките ("Вед.? = "С"), в полето се попълват данните за осигурителния период, с който е свързана всяка сметка.

Създадени са две нови хоризонтални печатни форми в генератора на рекапитулации, които могат да се изготвят за избрано с структурно звено и неговите подзвена. От допълнителното меню се избира "Звена" / "Звена с йерархия", задава се период и се избира звеното. След това се продължава отново от допълнителното меню с "Персонал" / "П персонал-хориз.10-подп." или "П персонал-хориз.20-подп."

Новите справки съдържат информация съответно за до 10 или до 20 параметри и/или стойности от избраната рекапитулация. В тях данните се изобразяват подредени по звена. Има междинни сумиращи ленти за всяко звено, както и общ сумарен ред накрая на справката.

Имате възможност да зададете до 3 съгласувателни подписа към всяка от двете справки. Както знаете, това се прави в меню "Настройки" / "Подписи докум.". Номерата на справките са съответно 2284 и 2283.

Ако за всяка от справките зададете поне един подпис, програмата ще отпечатва на всяка страница най-отдолу данните за избраните длъжности лица и към тях ще добавя информация за оператора, изготвил справката.

Променена е справката, която се изготвя за звено с йерархия - "В обща - стойн.,бр.служит.". В нея е добавено поле - "Корекция?". То показва дали съответната стойност е от текущия месец или е отразена корекция от предходни периоди.

2. Рекапитулация ведомост по звена и звена с йерархия

Създадени са две нови справки. Те съдържат информация за параметрите и стойностите на всички пера за служителите, назначени в избрано звено (за звена) или за тези, които са назначени в звеното и неговите подзвена (за звено с йерархия).

Справките се изготвят от "Справки" / "Рекапитулации" / "Рекапитулация ведомост" - "За звено" или "За звено с йерархия". Избира се структурно звено и от допълнителното меню се продължава с "Рекапитулация ведомост".

Справката се състои от две подформи. В първата подформа се изобразяват данните за всяко перо - вид (параметър, начисление, удръжка, осигуровка и т.н.), код, наименование, параметър, мярка, стойност и флаг за корекция.

Във втората подформа се съдържат данни за текущото перо от първата подформа по служители - личен номер, имена, параметър, стойност, номер, пореден номер и име и пълно име на звено, номер и име на длъжност, номер и име на схема на осигуряване, флаг за година на раждане преди 1960.

При отпечатване на ведомостите по звена след данните по служители се отпечатва рекапитулацията с данните за общите суми по пера.

III. Интерфейс към други програми

1. Интерфейс към Гама конт

При изготвяне на интерфейсните файлове към Гама конт с данни за сметки по граждански договори вече може да използвате и начин 18 "по звена, разходни центрове и видове средства".

Направена е промяна при попълване на данните за сметки, за които периодът на изплащане се различава от осигурителния период. В този случай датата на контиране се попълва с последната дата от осигурителния период, а полето за период - с годината и месеца на осигурителния период.

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Отстранена е грешка при изготвяне на справките за отписване за Стандарт 19 по разходни центрове при клиентите, които използват класификация на текущия персонал.
  • Отстранена е грешка при изготвяне на файл с бюджетни платежни документи за ОББ.
  • Отстранена е грешка при изчисляване на часовете нощен труд в присъствена форма 2.