ПОЛИКОНТ - 4.678
дата: 31-07-2023

[отпечатай]

I. Модул "Работна заплата"

1. Промени, свързани с графиците и присъствените форми
  • В плановия график за период (модул "Работна заплата" / "Справки" / "Присъствие" / "Прис. форма по звена" / "График" / "Пл.график-период")  и в графика за работно време (модул "Работна заплата" / "Справки"/ "Присъствие" / "Прис. форма по звена" / "График"/"Пл.график по работ.време")  е добавена информация за нощни часове, приравнени нощни часове и разлика между плановите часове и нормата на часовете.
  • Във формата за въвеждане на нощен и извънреден труд (модул "Работна заплата" / "Текущи данни" / "Персонал" за избран персонален номер "Извънр. и нощен труд") е добавена възможност от допълнителното меню да се изготвя график и график за период.
  • При работата с персонала (модул "Работна заплата" / "Текущи данни " / "Персонал") е добавена възможност от "График и присъствие" на допълнителното меню да се изготвя текущ график и график за период, текуща присъствена форма и за период.
  • В присъствените форми 2, 4, 6 и табличната форма са добавени общи суми за дните.
  • II. Модули "Персонал"

    1. Подаване на документи към работодателя

    Добавена е възможност да се подават документи от служителите към работодателя.

    Работи се в меню "Лични данни" / "Подаване на документи". Може да се подава информация за следните видове документи - документи за самоличност, за ценз, кваликация и обучения, за ТЕЛК, банкови документи, документи за временна неработоспособност, график за отпуск и др.

    За всеки документ може да се въведе пояснение, период на действие и да се прикачи сканиран образ.

    III. Модул "Кадри"

    1. Обработка на подадени документи от служителите

    Създадена е възможност за обработка на документите, подадени от служителите от модул "Персонал". Работи се в меню "Личен състав" / "Документи автоматично..." / "Подадени документи".

    Във формата могат да се въведат номера и датата на документа, началната и крайната дата. С "Генериране" от допълнителното меню имате възможност да копирате данните за документа в списъка с документите на служителя. Отново от допълнителното меню с "Документи" можете да разгледате документите на служителя и/или да направите промяна в тях.

    Документите, които са копирани в дневника на служителя се отбелязват от програмата за обработени. Срещу всеки от тях се записва датата и часа на обработката.

    2. Справка за подадени документи от служителите

    Добавена е възможност за изготвяне на справка за подадените и обработените документи. Работи се в меню "Справки" / "Справка подад.документи".

    Справката съдържа данни за вида на документа, периода на действие, времето на подаване и обработка и др.

    3. Промяна при генериране на документи за отсъствие от заявления за отпуск

    Създаден е нов общ параметър 111 "Начин за дата на заповед при генер.от заявление".

    До текущата актуализация при автоматичното създаване на документ за отсъствие от молба за отпуск, програмата преписваше датата на заявлението за отпуск в полето "Дата на документ" на документа за отсъствие. Ако желаете да запазите този начин на работа е необходимо общият параметър да има стойност 0.

    За да се попълва в датата на документа за отсъствие текущата дата, е необходимо да зададете стойност 1 на общия параметър.

    IV. Модул "Счетоводство"

    1. Промени в ППЗДДС

    В ДВ бр.55 от 27.06.2023 са публикувани изменения в ППЗДДС, с които се уточонява начина на работа с несъбираемите вземания, дефинирани в глава 13а от ЗДДС.

    Направено е и удължаване на срока на действие на някои от временните мерки, свързани с предоставяне на компенсации за горива, продажби на хляб и брашно до 31.12.2023 г.

    2. Промени в ПОЛИКОНТ

    Добавени са два нови кода по ДДС, необходими за дневника на продажбите:

    • 23 - за регистриране на данъчно кредитно известие по чл.126б,ал.1 от ЗДДС
    • 29 - за регистриране на протокол по чл.126б, ал2 и ал.7 от ЗДДС

    Добавени са нови служебни видове документи, свързани с горните кодове:

    • 266, Р ДКИ по чл.126б,ал.1, с код по ДДС 23
    • 267, А ДКИ по чл.126б,ал.1, с код по ДДС 23
    • 268, Р Протокол по чл.126б,ал.2, с код по ДДС 29
    • 269, А Протокол по чл.126б,ал.2, с код по ДДС 29
    • 276, Р Протокол по чл.126б,ал.7, с код по ДДС 29
    • 277, А Протокол по чл.126б,ал.7, с код по ДДС 29

    Началните букви на "Р" и "А" в имената на тези видове документи означават съответно "редовен" и "анулиран".     

    3. Начин на работа

    ЗДДС дефинира кога едно вземане може да се класифицира като несъбираемо, какви документи трябва да се издадат и как тези документи да се отразят в дневниците по ДДС. Разглеждат се две ситуации, които зависят от това дали вашият клиент е регистриран по ЗДДС или няма регистрация.

    Ако клиентът е регистрирано лице вие трябва да документирате вашето несъбираемо вземане с данъчно кредитно известие по чл. 126б, ал.1. В ПОЛИКОНТ трябва да създадете кредитно известие и да попълните в полето "Пояснение" изискваната от правилника и закона допълнителна информация. Записването на този документ в дневника по ДДС ( в модул "Счетоводство")  трябва да стане като се посочи документ 266 "Р Кредитно известие по чл.126б,ал.1".

    Ако клиентът не е регистрирано лице, вие трябва да създадете ръчно протокол, отговарящ на изискванията на  чл.126б, ал.2 и после да го въведете в дневника за ДДС на ПОЛИКОНТ като посочите за вид документ 268 "Р Протокол по чл.126б, ал.2".

    Ако след като сте издали кредитно известие или протокол за несъбираемото вземане все пак получите от вашия клиент частично или пълно плащане на дължимата сума, вие трябва да отразите тази ситуация като издадете данъчно дебитно известие или протокол по чл.126б, ал.7 и отразите тези документи в дневника по ДДС на ПОЛИКОНТ сътветно като обичайно дебитно известие или ако е протокол - с 276 "Р Протокол по чл.126б,ал.7".

    V. Модул "Финансов контрол"

    1. Контрол за дублиране на данни за документ в контролен лист

    Създадена е възможност ПОЛИКОНТ да извежда предупредително съобщение за дублиране на данните за документа, който въвеждате в контролния лист.

    Проверката се извършва само при условие, че:

    • в полето "Текст" на общ параметър 906 "Предупреждение при дублиране на документ в КЛ" е въведено "Д"
    • има въведени данни в полетата за вид, дата и номер на документ

    Програмата проверява за дублиране на вида, датата и номера в контролните листа от същия вид като вида на текущия контролен лист. Ако контролният лист е свързан с договор за контрагент или с граждански договор се преглеждат съответно контролните листа, свързани само със съответния контрагент или служител.

    Предупреждението за дублиране е само информативно и не пречи на потребителя да въведе или редактира данните за контролния лист.

    VI. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • В модул "Персонал" е направена промяна и вече не може да се заявяват служебни бележки за Райфайзен банк.
  • Направена е промяна в печатния образ на заповедта за прекратяване (документ от вид 6) като данните за обезщетенията се попълват в зависимост от данните за администрацията във всички документи, изготвени след 01.08.2023 г.
  • В печатния образ на гражданския договор е направена промяна при отпечатването на подписите на длъжностните лица, които го съгласуват.
  • Отстранена е грешка при отпечатването на диапазон от протоколи по чл.117 от ЗДДС.
  • Отстранена е грешка при изготвяне на Декларация 1 в случаите на прекратяване на правоотношение и ново назначение от същата дата. Програмата вече не попълва край на осигуряването за тази дата и то не се прекъсва.
  • При създаването на контролен лист от фактура, ПОЛИКОНТ вече преписва в контролния лист данните за звеното от фактурата.
  • Реорганизирано е менюто в модул "Складове" / "Справки" / "По звена".
  • Хронологичните справки в модул "Складове" вече могат да се изготвят за по-голям период от един месец. Изисква се началната дата да е по-малка от крайната дата. Крайната дата не може да е по-късна от последната дата на текущия каталог.
  • При въвеждане на данни за населените места вече може да въвеждате "к.к" (курортен комплекс) в полето за вид.
  • При работа в дневника на платежните документи за персонала е добавена възможност за избор на банкова сметка от полетата, в които се въвежда IBAN. Преди това е необходимо да въведете персоналния номер на служителя, за който правите плащане. Програмата ще изобрази активните към датата на платежния документ банкови документи на служителя. Ако сте въвели данни за банков клон, формата за избор ще съдържа само сметките в него.