ПОЛИКОНТ - 4.681
дата: 19-09-2023

[отпечатай]

I. Модул "Кадри"

1. Въвеждане на данни за осигурителен стаж

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за въвеждане на осигурителен стаж към началото на трудов договор (вид 1 и 11) и акт за назначаване на държавен служител (вид 21).

От допълнителното меню на формите за съдържанието на тези документи се избира "Осигур.стаж". Необходимо е да попълните информацията (години, месеци, дни), само ако осигурителният стаж се различава от трудовия стаж в съответния документ за назначение.

Програмата позволява въвеждане, промяна и изтриване на данни за осигурителен стаж, независимо от това дали документът е влязъл в сила или не. Тези действия не водят до необходимост от преизчисление на работните заплати.

2. Справка за осигурителен стаж

Справката за осигурителен стаж може да се изготви от допълнителното меню на документите за прекратяване на правоотношение и от картотеките на служителите. Във втория случай е необходимо да посочите дата, към която трябва да се изчисли стажът. При стартиране на справката от документ за прекратяване, програмата я изготвя към датата на прекратяването.

Справката съдържа информация за осигурителния стаж към датата на назначаване, за периода на правоотношението - по периоди и общо, както и за общия осигурителен стаж.

При изчислението на стажа се намаляват дните с неплатени отпуски, които не се зачитат за стаж и се вземат предвид данните за работното време и законоустановените часове за съответната длъжност.

3. Щатни места за трудоустроени служители

Във формата за работата със щатните места "Структура" / "Щатно разписание" е добавена нова колона "Трудоустр.?". Тя има стойност по подразбиране 'Н'. Ако желаете да създадете щатно място за трудоустроени лица е необходимо да въведете в полето 'Д'.

При създаване на щатни места от еталон, ПОЛИКОНТ копира и флага за трудоустрояване.

В табличната форма на поименното щатно разписание е добавена информация за този флаг.

II. Модул "Кадри", "Работна заплата"

1. Групи образци на документи

Работи се в "Основни данни" / "Документи/Образци" / "Групи образци на док.".  Формата съдържа списък с групите на документите, чиито образци ще съхранявате в ПОЛИКОНТ. Всяка група се описва с номер, име и пояснения. Номерът е уникално число, по-голямо или равно на 0. Полето за име е текстово с дължина 30 знака. Полето за пояснения е незадължително.

Група 0 - "Фирмени документи" е служебна и се използва като група по подразбиране при въвеждане на нов образ на документ. Тя не може да се изтрива или променя (с изключение на полето за пояснения).

2. Образци на документи

Работи се в "Основни данни" / "Документи/Образци" / "Фирмени докум./Образци.".  Продължава се с "Документи" или с "Документи за група".

Формата служи за разглеждане, въвеждане, промяна и изтриване на образци на документи. При избор на "Документи" може да работите с образците от всички групи, а при избор на "Документи за група" - само с документите от избраната група.

Полето "Код" съдържа положително, уникално число (програмата автоматично предлага следващ код). В полето "Вид док." се въвежда вида на първичния документ, за който ще създавате образец. Може да използвате и форма за избор. Въведете наименование на образеца в поле "Наименование".

Полето "Идентификация" е текстово с дължина 10 знака. То трябва да съдържа уникалния идентификационен код на образеца.

Версията съдържа номера на актуалната версия на образеца. Дата "В сила от" се попълва автоматично с текущата дата и показва от кога започва да действа съответната версия на документа.

Полето "Пояснения" може да използвате да поясните предназначението на образеца.

В "Съдържание" с двойно щракване или от контекстното меню може да заредите от външен файл образа на документа. При зареден образ с десния бутон върху полето може да изберете "Преглед", "Зареждане" или "Изтриване".

Полетата "N гр." и "Група" съдържат съответно номера и името на групата, с която се свързва съответния документ.

Описаните в т.1 и 2 функции не са нови за ПОЛИКОНТ, но не бяха достъпни в модулите за ЧР.

3. Свързване на документи

Можете да свържете създадените образци на документи с длъжности и/или звена по няколко начина.

Първият начин е да изберете от допълнителното меню на формата с образците на документи "Свързв.с длъжн./звена". Формата, която се стартира, съдържа номер и име на длъжност, номер и име на звено. Може да въведете данни за длъжността и/или звеното в полетата за номер или като използвате формите за избор. По този начин ще свържете текущия образец със съответната длъжност/звено.

Вторият начин е да работите във формата с длъжностите и да свържете текущата длъжност с образци на документи.

Имате възможност и да свържете текущото звено с образци на документи. Това става от допълнителното меню на формата за работа със структурата.

По всяко време от тези форми имате достъп до съответните образци на документи и може да ги използвате.

III. Извършени подобрения

  • Променени са печатните образи на платежните документи за плащане от/към бюджета, както и на бюджетните платежни нареждания за СЕБРА. Новите образи се отнасят за документите с дата след 01.10.2023 г.
  • Променени са файловете с платежни документи за ЦКБ. Новите формати се отнасят отново за периоди след 01.10.2023 г.
  • В причините за напускане е добавена колона "Код BW". Стойността от нея се използва при попълване на информацията за напускане в интерфейсния файл за BW.